בניית אסטרטגיה שיווקית

אנחנו בונים לכם תוכנית אסטרטגיה שיווקית מבוססת יעדים ומדדים

אסטרטגיה שיווקית

תוכן עניינים:

  • בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט והחשיבות של שלבי אסטרטגיית שיווק מונחית לקוח
  • יצירת פרסונות קונים – חלק מתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק
  • לבנות מטרות ולהתשמש בכלים המתאימים

בתקופה האחרונה ניכר שינוי משמעותי בתוכן שמלווה את האפשרויות של בניית אסטרטגיה שיווקית. הולכת וניכרת השליטה של תוכן הוידאו הקצר, זאת לצד עלייתם ונפילתם של פלטפורמות חדשות (כמו פייסבוק ומטה). בקיצור, אם אתם בעניין של חיפוש אחר אפיקי שיווק חדשים, כדאי שתקחו בחשבון כי מה שעבד עבור אסטרטגיית השיווק שלכם בעבר אולי לא בדיוק יעבוד עבורכם היום. אבל, כדי להצליח בעולם השיווק המהיר, ועדיין ולשמור על תחושת רלוונטיות לגבי הקהל שלכם, יצרנו כאן מדריך שיאפשר לכם לראות, שלב אחר שלב, כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק שעשויה לעבוד עבורכם.

    בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט והחשיבות של שלבי אסטרטגיית שיווק מונחית לקוח

    בניית אסטרטגיית שיווקית לעסק אמורה להגיע לקהל היעד שלכם, כשזה כולל את אלה שמעולם לא שמעו על המותג שלכם, וכמובן גם  לקוחות חוזרים. לעומת זאת, ללא אסטרטגיה מוגדרת, אתם בעצם תמצאו את עצמכם זורקים דברים אל עבר הקיר ומחכים לראות מה נדבק, וזה יכול לעלות לכם המון זמן ומשאבים.

    אז מה אסטרטגיה שיווקית תביא איתה? קודם כל, היא תתאים את הצוות שלכם ליעדים ספציפיים. כמו כן, היא תעזור לכם לקשור את המאמצים שלכם ליעדים העסקיים, וגם תאפשר לכם לזהות ולבדוק מה מתאים לקהל היעד שלכם.

    עליכם לזכור כי ישנם שבעה שלבים מרכזיים לשם בניית אסטרטגייה שיווקית לעסקים מוצלחת: הראשונה היא לבנות את התוכנית השיווקית שלכם על ידי יצירת פרסונות קונים משלכם, לאחר מכן תצטרכו לזהות את המטרות שלכם, לבחור את הכלים, לסקור את המשאבים הקיימים שלכם, לבצע בקרה ותכנון קמפיינים במדיה, ולבסוף, איך לא? לבצע את האסטרטגיה שלכם.

    יצירת פרסונות קונים – חלק מתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק

    אם אתם לא יכולים להגדיר מי הקהל שלכם במשפט אחד, עכשיו זו ההזדמנות שלכם לעשות זאת. דמות הקונה היא תמונת מצב של הלקוח האידיאלי שלכם.

    לדוגמה, חנות כמו המשביר לצרכן יכולה להגדיר פרסונת קונה כאישה מסוגננת ממעמד הביניים שעובדת, בשנות ה-30 לחייה שרוצה למלא את הארון שלה בבגדי מעצבים במחירים נוחים. עם תיאור כזה, מחלקת השיווק במשביר לצרכן יכולה לאפיין את התקציב של הלקוחה ולעבוד עם הגדרה ברורה בראש.

    לפרסונות קונים יש מידע דמוגרפי ופסיכוגרפי קריטי, כולל גיל, תואר עבודה, הכנסה, מיקום, תחומי עניין ואתגרים. בעידן של היום אין צורך ליצור את דמות הקונה שלכם עם עט ונייר, שימו לב שישנן לא מעט אפליקציות שיכולות לעזור לכם בכך. אבל, מה שבטוח הוא שאישיות הלקוח שלכם צריכה להיות בליבה של בניית אסטרטגיה שיווקית עבורכם. 

    לבנות מטרות ולהתשמש בכלים המתאימים

    יעדי האסטרטגיה השיווקית שלכם צריכים לשקף את היעדים העסקיים שלכם, וזהו לב ליבה של בניית אסטרטגייה שיווקית לעסקים, כמו לדוגמה הגברת המודעות למותג או יצירת לידים באיכות גבוהה. אולי תרצו גם לגדול או לשמור על מנהיגות מחשבתית בענף שלכם או להגדיל את ערך הלקוח. לא משנה מה היעדים שלכם, זהו מה הם’ וכיצד ארגון השיווק שלכם יכול לעבוד כדי להשיג אותם  בשנה הקרובה.

    סקירת המדיה שלכם תאפשר לכם להחליט מה כבר יש לכם במחסנת שיכול לעזור לכם ליצור את האסטרטגיה שלכם. כדי לייעל את התהליך הזה, חשבו על הנכסים שלכם בשלוש קטגוריות – מדיה בתשלום, מדיה בבעלותכם ומדיה שכבר הרווחתם. למה הכוונה? מדיה בתשלום פירושה כל ערוץ שאתם מוציאים עליו כסף כדי למשוך את קהל היעד שלכם. זה כולל ערוצים לא מקוונים כמו טלוויזיה, דיוור ישיר ושלטי חוצות המכוונים לערוצים מקוונים כמו מדיה חברתית, מנועי חיפוש ואתרי אינטרנט.

    מדיה בבעלות מתייחסת לכל אחת מהמדיה שצוות השיווק שלכם צריך ליצור: תמונות, סרטונים, פודקאסטים, ספרים אלקטרוניים, אינפוגרפיקה וכו'. לעומת זאת, מדיה שהושגה היא דרך נוספת להתייחס לתוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון שיתופים במדיה חברתית, ציוצים על העסק שלכם ותמונות שפורסמו באינסטגרם המאזכרות את המותג שלכם.

    לאחר שזיהיתם את המטרות שלכם, וודאו שיש לכם את הכלים הנכונים למדוד את הצלחתם של יעדים אלו. תוכנה מקוונת כמו כלי תיזמון של המדיה החברתית נותנים לכם ניתוח שיעזור לכם לעקוב אחר מה הקהל שלכם אוהב ומה לא. דאגו למדוד את הביצועים של בלוגים ועמודי אינטרנט מהאתר שלכם. איספו את החומרים שלכם בכל סוג מדיה ואחדו אותם במיקום אחד כדי לקבל חזון ברור של מה יש לכם וכיצד תוכלו לשלב אותם כדי למקסם את האסטרטגיה שלכם. לדוגמה, אם כבר יש לכם בלוג שמפיץ תוכן שבועי בנישה שלכם (מדיה בבעלותכם), תוכלו לשקול לקדם את הפוסטים שלכם בבלוג בטוויטר (מדיה בתשלום), שלקוחות עשויים לאחר מכן לצייץ מחדש (מדיה שהרווחתם). 

    בסופו של דבר, יצירת אסטרטגייה שיווקית לעסקים היא לא משהו שיכול לקרות בן לילה. זה לוקח זמן, ועבודה קשה שתבטיח לכם להגיע לקהל האידיאלי שלכם.

    חברה לבניית אסטרטגיית שיווק

    אנו בחברת CXM נשמח לסייע לכם בהשגת המטרה הזו באמצעות הידע והמומחיות שלנו ולבנות לכם את האסטרטגיה השיווקית המתאימה.  

    דילוג לתוכן