קידום ממומן בפייסבוק

הקמת וניהול קמפיין קידום ממומן בפייסבוק כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים:

  1. מה זה קידום ממומן בפייסבוק?
  2. למה בכלל כדאי לכם לפרסם בפייסבוק?
  3. אפשרויות פרסום בפייסבוק
  4. דברים שכדאי להתרכז בהם 
  5. דברים להימנע מהם
  6. פרסום ממומן בפייסבוק- מחיר
  7. חברת CXM, מומחית בקידום עסקים בפייסבוק

 

מה זה קידום ממומן בפייסבוק?

קידום ממומן בפייסבוק זו בעצם מודעה אשר נוצר על ידי שימוש בפוסט בדף העסקי שלכם בפייסבוק. אם אתם רוצים שהפוסט מהדף העסקי שלכם בפייסבוק יקבל יותר חשיפה ויגיע לקהלים חדשים או גדולים ורחבים יותר, תצטרכו לקדם אותו, וכך הוא יגיע להרבה יותר אנשים, וזה יעזור בהגברת מודעות גדולה יותר למותג ולמעורבות המשתמשים, מה שגם משפיע בעקיפין על התנועה הנכנסת לאתר שלכם דרך קישור שתשימו בפוסט ואולי גם המרות לקנייה של המוצר שלכם או שימוש בשירות שאתם מציעים.

קידום ממומן בפייסבוק

למה בכלל כדאי לכם לפרסם דווקא בפייסבוק?

קידום עסקים בפייסבוק נמצא כיום אצל כמעט כל עסק, קטן או גדול. מאז שנת 2004 נכנסה הרשת החברתית עמוק לחיינו. כולם נכנסים לשם לפחות פעם ביום, אם זה לפרסום פוסטים אישיים או חברתיים ואם זה לחיפוש עבודה או מוצרים. לפני כמה שנים פייסבוק הוסיפה גם את אופציית הפרסום בפייסבוק, כלומר כל משתמש, אשר גולל בעמוד הפייסבוק שלו, ייחשף למודעת שיווק אחת כל ארבע-חמש פוסטים שהוא רואה וקורא. כיום עם שיטות המלמדות כיצד עובד האלגוריתם של פייסבוק, אנחנו יכולים לעזור לכם להגיע לקונים הפוטנציאליים שלכם ביותר קלות. ואם פעם אותם משתמשים היו צריכים ללחוץ על המודעה כדי להגיע אל האתר שלכם, כיום ניתן לעשות את הרכישה המיועדת ישירות בתוך פייסבוק, כך שהרכישה מהירה יותר, ונותנת ללקוח פחות זמן להתחרט או לחפש מוצר של מתחרים. אתם בעצם מקבלים עסקה נכנסת תוך כדי שהמשתמש פשוט גלל בפיד שלו. ובסופו של דבר מדובר במערכת זולה יחסית והרבה יותר פשוטה מאשר רשתות חברתיות אחרות ועם הרבה יותר חשיפה לקהלים בטווחים שונים.

 

אפשרויות פרסום בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק יכול להופיע בכמה צורות: מודעות צד במחשב נייח, ומודעות בניוזפיד השוטף שלכם- גם במחשב וגם באפליקציה. באמצעות אלו ניתן לקדם עמוד ספציפי שאתם רוצים להביא אליו משתמשים או לקדם מוצר מסוים למכירה דרך האתר שלכם או ישירות דרך הממשק של פייסבוק. 

 

אז מה האפשרויות שיש לנו במערכת הקידום הממומן בפייסבוק?

 

  • הקמה של הדף העסקי שלכם שהוא הפרופיל של העסק בפייסבוק והוא ישמש אתכם לצבירת עוקבים, לייקים ותגובות אשר מעלות את הפופולריות של החשבון שלכם באלגוריתם של פייסבוק. דף עסקי יכול להכיל בתוכו פוסטים וכפתורים ייחודיים, כמו למשל כפתור רכישה, או כפתור יצירת קשר. הדף שלכם יהיה נגיש לנתונים שיווקיים וכמה משתמשים הגיעו אליכם באופן אורגני וכמה דרך הקידום הממומן בפייסבוק.
  • בניית תוכנית וקמפיין של פרסום ממומן בפייסבוק לפי מחיר שקבענו מראש

בתוך מערכת המנהל המודעות של פייסבוק, ניתן להגביל את המודעות לפי מחיר קבוע מראש כך שברגע שהתקציב נגמר, פייסבוק אוטומטית תוריד את המודעה ובכך ימנעו תשלומים שלא תכננתם מראש.

  • פילוח מדויק של קהל היעד המתאים לפי נתונים ממוקדים כמו: גיל, מין, שפה, אזור מגורים, תחומי עניין. לדוגמא: אין צורך שקמפיין של מוצרים שהם רק לנשים, יגיע לעמודים של גברים, זה סתם בזבוז של התקציב.
  • הצורה הטובה ביותר לבחון את האפקטיביות של מודעות הפרסום השונות שלכם היא באמצעות שיטה שנקראת בדיקות A/B שבה בעצם מייצרים מספר אופציות של מודעות לאותו המוצר ובודקים איזה מודעה הצליחה יותר ומוכרת יותר.

 

קידום ויראלי

כדי להפוך פוסט למשהו ויראלי, הפוסט חייב ליצור עניין יוצא דופן אצל הקוראים. אם זה סיפור מרגש, לקוח שהיה ממש מרוצה מהמוצר או שימוש בפרזנטורים שחמים עכשיו בתודעה. ככל שהפוסט יגיע אל מספר גולשים רב יותר, כך הוא יקודם אפילו יותר בשיטת האלגוריתם של פייסבוק ויגיע אפילו ליותר אנשים בעקבות זה. עם תשלום התחלתי נמוך יחסית וחשיפה במקומות הנכונים תוכלו לצבור המון לייקים ועוקבים.

 

קידום על ידי רימרקטינג

אחת האפשרויות לקידום עסקים בפייסבוק נקראת שיווק מחדש (Remarketing). השיטה מאפשרת  שיווק ופרסום ללקוחות שכבר רכשו אצלכם או ביקרו באתר שלכם. פייסבוק מאפשרת לכם בתשלום נמוך יחסית, לטרקט רשימה של משתמשים שכבר ביצעו פעולה מסויימת באחד הנכסים שלכם ולשווק להם פרסומים המבוססים על היסטוריית הקנייה או הגלישה שלהם ולמקד אותם על מוצרים שכבר קנו או אפילו רק חיפשו באתר שלכם. שיטה זו היא ממוקדת מטרה ומביאה לא מעט רכישות.

קמפיין המרות בפייסבוק

קמפיין המרות בפייסבוק מתמקד במטרה אחת והיא המרות. אם יש לכם חנות או אתר מכירות או אתר שמטרתו להשיג לידים והגדרתם שברגע שליד נכנס למערכת ה CRM שלכם זה יחשב כהמרה, אז פייסבוק ידאגו לספור את ה EVENT כהמרה.

ברגע שיש מספיק נתונים של המרות לפיקסל של פייסבוק, ניתן בקלות לטרגטת קהלים רלוונטים שמבוססים על ההמרות שנעשו בעבר כדי למצוא לקוחות חדשים שסביר שיבצעו את הפעולה שתביא להמרה נוספת.

קמפיין המרות זהו קמפיין מצויין לשימוש כאשר יש נתוני עבר, כי כך האלגורים של מטא עובד בצורה הטובה ביותר.

 

דברים שכדאי להתרכז בהם

  1. פילוח לא שטוח- מיקוד כמה שיותר מדויק על לקוחות שיש להם את הפוטנציאל הכי גבוה לבצע רכישה לפי: גיל, מין, מיקום ואתרים שביקר בהם בעבר.
  2. דוחות – חשוב לעקוב אחר דוחות ביצועי הקמפיינים כדי לראות היכן ניתן לשנות ולשפר את המודעות, הדוחות ימקדו אתכם היכן ניתן להמשיך והיכן כדאי לבצע שינויים בתוכן או באיך הוא מוגש לגולשים.
  3. פיקסל מעקב- פייסבוק מאפשרת לכם להטמיע אצלכם באתר פיקסל בשביל לעקוב אחר לקוחות שהתעניינו או כבר רכשו אצלכם ואז לטרגט להם פוסטים יעודיים.
  4. דינמיות – אם אתם רואים קמפיין שלא ממריא, מומלץ לשפר אותו ולהעלות מחדש, זה ימנע מאיבוד תקציב שלא מביא להכנסות.
  5. אינטראקציה עם הגולשים- עידוד הקהל שלכם לבצע פעולות כמו כתיבת תגובה או אפילו לייק פשוט למודעה חשוב מאוד להעלאת הציון של הפוסט במערכת של פייסבוק.

 

דברים להימנע מהם:

  1. עם כמה שהיא נוחה, פייסבוק יכולה גם להיות לעיתים לא חברותית למשתמש. כמו כל דבר שקשור לטכנולוגיה, חשוב לעקוב אחר שינויים והתפתחויות בממשקים של פייסבוק. בגלל זה חשוב כן להתייעץ או להיעזר במישהו שהפרסום בפייסבוק זה ממש המקצוע שלו.
  2. פרסום כל תוכן אסור הוא בדיוק כמו פרסום כלשהו בניגוד להנחיות הקהילה, התוכן שלכם יסומן וידחה באופן מיידי. זה כולל: מוצרים או שירותים לא חוקיים, פרקטיקות מפלה. פייסבוק אינה מרשה כל סוג של אפליה כנגד גזע, מוצא אתני, דת, גיל, מין, נטייה מינית וכדומה.
  3. אם המודעה שלכם מסומנת ונדחית מכיוון שהיא מפרה את אחד מהכללים, ואתם ממשיכים להתעקש על להעלות תכנים דומים, פייסבוק יכולה להשעות אתכם לחלוטין.

 

פרסום ממומן בפייסבוק – מחיר

מחיר פרסום ממומן בפייסבוק מורכב משילוב של שני פרמטרים: התקציב פרסום שיועבר לחברת פייסבוק, והתשלום לחברה שמנהלת את הקמפיין.

עלות הקמה של קמפיין נעה בין 2500 – 4000 שקל בממוצע, עלות ניהול קמפיין נעה בין 1500 ל- 4000 שקל בממוצע, ובתקציבים גבוהים יותר שיטת התימחור עוברת לתשלום של אחוזים לחברת השיווק. בסביבות ה- 15-20% מתקציב השיווק בפייסבוק מהווה את עלות הניהול החודשי לחברה המנהלת.

 

חברת CXM, מומחית בקידום עסקים בפייסבוק

חברת CXM כוללת בתוכה אנשי מקצוע המומחים בתחום הפרסום הממומן בפייסבוק, תפקידנו הוא לסייע לכם להביא את עמוד הפייסבוק העסקי שלכם לתוצאות הטובות ביותר. אז אם אתם מחפשים מומחים לקידום ממומן בפייסבוק הגעתם לגמרי אל המקום הנכון.

דילוג לתוכן