קידום אתרי חנות בשנת 2024: המדריך המקיף והאולטימטיבי

מדריך אולטימטיבי קידום אתרי חנות בשנת 2024

מדריך אולטימטיבי – קידום אתרי חנות בשנת 2024

קידום אתרי חנות וירטואלית בצורה אורגנית היא למעשה אחת מהדרכים המוצלחות ביותר להגדלת ההכנסות והרווחים באתר, בעוד כי חנויות המסחר האינטרנט השונות שנוטות לשגשג הן אלו המתלוות אל זרימה של קהל לקוחות מגוון וקהילה יציבה של לקוחות קיימים.

מדריך אולטימטיבי קידום אתרי חנות בשנת 2024

למעשה, ללא רכישות חדשות שיקפיצו את התזרים החודשי עם הזמנות חדשות, יהיה קשה לצמוח בזירה האינטרנטית מלאת התחרות של היום.

משכך, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן ולוודא כי אתם מבצעים את המטלה על הצד הטוב ביותר, הנה כל מה שצריך לדעת על קידום אתרי חנות. 

מה זה קידום אורגני לאתרי מכירות

מה זה קידום אורגני לאתרי מכירות?

קידום חנויות וירטואליות בצורה אורגנית, הוא למעשה תהליך שתפקידו העיקרי הינו לשפר את המיקום של האתר שלכם בשאילתות הרלוונטיות לתחומכם באמצעות שורה רחבה ומגוונת של פעולות, בתוך האתר ומחוצה לו.

כאשר מדובר על מנוע חיפוש עוצמתי כמו גוגל, עליכם לזכור כי מדובר על חברה ענקית שמבצעת בקרה שוטפת על כלל הדפים ברחבי האינטרנט.

למעשה, הבוטים של גוגל עוברים מעמוד לעמוד, אוספים נתונים, ומאנדקסים הכל אל תוך מנוע החיפוש, בעוד כי המטרה שלכם תהיה להגיע לתוצאות הראשונות. 

אז איך זה עובד

אז איך זה עובד?

האלגוריתמים השונים של גוגל מנתחים את האתרים השונים באינדקס, תוך כדי לקיחת מאות פרמטרים שונים בחשבון, פרמטרים המשפיעים ישירות על דירוגם של אותם עמודים, במטרה לקבוע מהם העמודים שצריכים להופיע בתוצאות המובילות עבור שאילתה כזו או אחרת אותה בוחר הגולש להקליד במנוע החיפוש של גוגל.

כאן ניתן לקרוא הנחיות של גוגל להתאמה של אתרי חנות למנועי החיפוש

על כן, עליכם לזכור כי בעת בה עמודי האתר שלכם יזכו להפוך לזהות התואמת לשאילתות השונות בקרב הגולשים השונים, יכילו ערך מוסף וכן גם יתלוו אל חווית משתמש טובה שתענה על כלל הצרכים של האלגוריתמים השונים, יעלו הסיכויים שלכם למשוך את תשומת ליבם של הגולשים יותר ויותר. 

רגע, מה זה תקציב זחילה

רגע, מה זה "תקציב זחילה"?

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים בכל הסובב סביב קידום חנות בגוגל יהיה להכיר בכך שמנוע החיפוש מעניק לכל אתר תקציב זחילה אחר.

זאת בעוד כי מדובר על מספר העמודים שיסרוק מנוע החיפוש יסרוק בתוך האתר שלכם בכל זמן.

על כן, המטרה העיקרית שלכם תהיה לוודא כי גוגל סורקת כמה שיותר עמודים בתוך האתר שלכם, ורצוי באופן תדיר ככל הניתן, במטרה לוודא כי מנוע החיפוש אכן מאנדקס כמה שיותר עמודים, מה שיתרום באופן ישיר לתהליך קידום אתר חנות.

למה חשוב לוודא כי תדירות הזחילה שלכם היא גבוהה ככל הניתן אתם שואלים?

כך למעשה, תוכלו להגדיל את הסיכויים שגוגל יציג לגולשים עמודים עדכניים יותר.

כמו כן, על מנת להגדיל את תקציב הזחילה שלכם, עליכם להציג בפני גוגל כי אכן מדובר על אתר המתלווה אל ערך מוסף.

דרך נהדרת להציג לגוגל כי אכן מדובר על אתר שכזה תבוא לידי ביטוי באתר דינמי, כזה שמתעדכן עם הזמן ומבצע מגוון רחב של שינויים על בסיס גורף.

במילים אחרות, עליכם לזכור כי במצב בו מנוע החיפוש סורק את האתר שלכם כל מספר ימים ובכל פעם שהוא מגיע לסרוק אותכם, הוא נחשף לכמות גבוהה של ביצועים, הרי שהמסקנה תהיה כי כדאי לו לבוא לבקר באופן תדיר ועקבי יותר. 

למה דווקא קידום חנות בגוגל

למה דווקא קידום חנות בגוגל?

תחילה, חשוב לציין כי קידום אתר חנות בגוגל יכול להתאים במיוחד עבור כל אותם אנשים אשר מעוניינים להתחיל לקדם את החנויות שלהם בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, בעוד כי היעד השיווקי מתפרס לטווח הרחוק.

על כן, בין אם מדובר על אתר חדש ובין אם מדובר על אתר שקיים מספר שנים, ייתכן כי הגדלת מחזורי המכירה וכמות הלקוחות הקיימים הם דברים שעדיין חשובים לכם.

על כן, עליכם לזכור כי כאשר מדובר על קידום חנות באינטרנט, אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר שיטת ה-SEO.

זאת בעוד כי מגוון רחב של אנשי שיווק ופרסום מובילים מבטיחים כי מדובר על החזר ההשקעה האידיאלי ביחס לשאר אפיקי השיווק השונים, בעוד כי תוצאות הקידום האורגני מתלוות אל פרק זמן רחב הרבה יותר.

במילים אחרות, קידום חנויות בגוגל היא פעולה שתאפשר לכם לצמצם בצורה ניכרת את הוצאות השיווק לטווח הרחוק. 

קידום אתר איקומרס עקרונות המפתח

קידום אתר איקומרס: עקרונות המפתח

כעת הגיע הזמן לקחת צעד אחד אחורנית ולהתחיל להבין לעומק את עקרונות המפתח אשר סובבים סביב קידום אתר איקומרס.

תחילה, נסו להבין מה היו רוצים לראות הגולשים השונים כאשר הם מחפשים אחר שאילתות כאלו ואחרות המתקשרות למוצרי האתר שלכם.

לאחר מכן, נסו לבדוק האם אתם אכן עומדי בתנאי הרלוונטיות, תוך כדי השוואה ביחס למתחרים השונים בענף שלכם.

על כן, ישנם מספר עקרונות שחשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים בתהליך קידום אתר איקומרס:

 

  • מבנה היררכי נכון ומדויק – היררכיית האתר מהווה פרמטר מרכזי במיוחד כאשר מדובר על קידום חנויות באינטרנט. זאת בעוד כי מספר מגוון של אתרים יכולים למכור את אותם המוצרים, בעוד כי ההבדל היחידי בין החנויות יבוא לידי ביטוי במבנה ההיררכי. 

    על כן, בשונה מאתרי תדמית או לחילופין אתרי שירות, עליכם לזכור כי באתר איקומרס יש הרבה יותר קטגוריות ועמודי מוצרים.אי לכך, בעת בה תצליחו להפוך את חווית הגלישה לפשוטה, נגישה ונוחה יותר עבור הגולשים, כך למעשה יעניק גוגל תעדוף לאתר שלכם על פני האתרים המתחרים ברמת קידום חנות וירטואלית.

 

  • קטגוריות ותתי קטגוריות – פרמטר נוסף וחשוב לא פחות שיש לקחת בחשבון במסגרת תהליך קידום אתרי איקומרס הוא ליצור כמות גדולה של קטגוריות ותתי קטגוריות, מה שיאפשר לאתר להתברג תחת שורה רחבה של ביטויי חיפושים רלוונטים.קחו לדוגמא תהליך של קידום אתר איקומרס העוסק בתחום המקררים, כאשר הקטגוריה הראשית היא "מקררים למטבח" שכן, אמנם מדובר על ביטוי חשוב, אך מיותר לציין כי תהליך הקידום לא יתבצע כהלכה במידה ויתמקד בביטוי זה בלבד.

    אי לכך, ההמלצה הרווחת תהיה לפתח מספר מגוון של תתי קטגוריות שונות, כמו מקררים גדולים, מקררים קטנים, מיני ברים וכיוצא בכך, ככל שכמות הביטויים באתר תהיה מגוונת יותר, כך החשיפה בקרב השאילתות השונות בגוגל תהיה גבוהה יותר.

 

  • שיוך והעלאת מוצרים – קידום חנות וירטואלית יתבצע על הצד הטוב ביותר ככל שתשייכו יותר ויותר מוצרים לתתי הקטגוריות השונים שיצרתם באתר, בהתאם לנקודות השונות שצוינו בסעיף הקודם.אי לכך, במקום למהר לפתוח יותר ויותר קטגוריות, קחו בחשבון שגם יהיה עליכם לגוון בכמות המוצרים הרלוונטים הנמצאים בכל קטגוריה ותת קטגוריה.

 

  • מחירים אטרקטיביים – קידום חנות וירטואלית בשוק תחרותי שכזה היא פעולה שמחייבת לא פעם במבצעים ומחירים אטרקטיביים, לרבות כאשר מדובר על השוק הישראלי.למעשה, קידום אתר חנות שאינו מתלווה אל מבצעים או לחילופין מחירים טובים במיוחד ביחס לשוק, הוא לא באמת קידום.

    כמו כן, עליכם לקחת בחשבון את העובדה כי גם אם תחליטו לצאת במבצע "בכאילו", הרי שבמרבית המקרים האלגוריתם החכם של גוגל יקלוט זאת, והדבר ישפיע באופן ישיר על תוצאות הקידום במנוע החיפוש.

    כיצד יכולה גוגל להבין האם מדובר על מבצע אמיתי או "מזויף" אתם שואלים?

    ובכן, כפי שציינו קודם לכם, גוגל דואגת לסרוק את האתר שלכם בצורה שוטפת, כך שבמידה ויש מבצע על אותו מוצר לתקופה ארוכה ללא כל שינוי, הרי שאחרי פרק זמן מסוים מגיע האלגוריתם להבנה כי מדובר על "מבצע פיקטיבי".

    זאת בעקבות ההנחה כי מבצע היא פעולה זמנית, בעוד כי כאשר זהו לא המקרה, הרי שאין מהות למבצע.

 

  • מלאי, מלאי, מלאי! – במידה וכמות המוצרים שאזלו מהמלאי באתר שלכם גבוהה בצורה משמעותית למוצרים האחרים שאכן נמצאים במלאי, הרי שהדבר יהווה בעיה רצינית בכל הנוגע לחווית הגלישה וכפי שכבר הספקתם להבין, מדובר על חיסרון מובהק במסגרת תהליך קידום אתרי איקומרס. 

 

  • מהירות רכישה – במסגרת קידום אתרי איקומרס בצורה האורגנית, בוחן גוגל את האתר שלכם לא רק על מידת האינטראקציות שיש לגולשים השונים עם האתר שלכם, אלא גם על כמות הרכישות.זאת בעוד כי כאשר כמות הרכישות באתר גודלת, הדבר מציג בפני גוגל כי אכן מדובר על אתר רלוונטי על מוצר או קטגוריה מסוימת.

 

  • כוונתו של הגולש – אחד מעקרונות המפתח החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם במסגרת קידום אתרי איקומרס יהיה לקדם ביטויים הקשורים בכוונתו של הגולש.מהי כוונתו של הגולש אתם שואלים? ובכן, מדובר למעשה על המטרה או לחילופין הכוונה שיש לאותו הגולש באינטרנט במהלך הקלדת ביטוי כזה או אחרת במנוע החיפוש.

    למעשה, מדובר על אחד מהגורמים החשובים ביותר במסגרת קידום אתרי חנות בגוגל, בעוד כי לא מעטים הם המקרים בהם אתרי מכירות עושים טעות ושולחים את הגולש לקטגוריה כאשר כוונתו הייתה לעיין במאמר אינפורמטיבי עם הסבר, ולהיפך.

 

  • התאמת האתר למובייל – קידום אתרי חנות הוא לא באמת שלם כאשר האתר אינו מותאם למובייל.למעשה, עליכם לזכור כי כאשר מדובר על אתרי איקומרס, מערכת היחסים עם הגולש היא ארוכה יותר. כמו כן, אינטראקציה ממושכת אל מול הגולשים השונים תעלה באופן ישיר את חשיבות הרספונסיביות באתר שלכם.

    במילים אחרות, עליכם לוודא כי אתם מתאימים את האתר שלכם גם למובייל שכן, יחד עם חלוף השנים והתפתחות עידן המובייל בעולם, תוכלו לפגוש במגוון רחב של אפשרויות פשוטות, זריזות ונגישות, שיאפשרו לכם להנגיש את האתר למובייל בקלות, ולשפר פלאים את חווית הגלישה באתרכם.

שורה תחתונה תתחילו להתרגל ליותר ויותר מכירות

שורה תחתונה – תתחילו להתרגל ליותר ויותר מכירות

כפי שבוודאי הספקתם להבין, קידום אתרי חנות היא משימה שלא פעם עשויה להיראות כמורכבת במיוחד, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אנשים ללא ניסיון.

על כן, בניגוד לדעה הציבורית הרווחת, אשר נוטה לחשוב כי מדובר על משימה פשוטה שניתן לבצע ללא כל ניסיון, הרי שהמציאות משדרת בפנינו תמונה אחרת לחלוטין, תמונה כזו בה ללא ניסיון, לא באמת תצליחו לבצע קידום אתרי איקומרס בצורה הנכונה, ולרוב רק תובילו לנזק בלתי הפיך.

משכך, במידה ואינכם מחזיקים בארגז הכלים המתאים לצד הניסיון הרלוונטי לצורך קידום חנות באינטרנט, ההמלצה שלנו תהיה לפנות לשירותיה של חברה המתמחה בקידום אתרים, חברה בעלת מוניטין שתוכל לקחת את האתר שלכם אל היעד הרצוי.

על כן, לא פעם ולא פעמיים מגיעה לאוזניים שלנו השאלה – כיצד ניתן לבחור בחברת קידום מומלצת מתוך היצע האפשרויות הרחב? ובכן, במידה וגם אתם חשים מעט מבולבלים ולא באמת יודעים מאיפה להתחיל, אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים לקבלת שיחת ייעוץ חינם בנושא קידום אתרי חנות. 

דילוג לתוכן