בניית אתר וורדפרס

רוצה שנקים עבורך אתר וורדפרס עם קוד נקי ועיצוב אישי ללא כאבי ראש?

בניית אתר וורדפרס

תוכן עניינים:

  • בניית אתר וורדפרס ויתרונותיו
  • עיצוב האתר
  • אתרי וורדפרס לסקטור העסקי
  • דגשים נוספים ותהליך התקנת אתר וורדפרס

 

ישנן כמה דרכים לבנות אתר אינטרנט, במאמר זה נתייחס ונסקור בעיקר הביטים של בניית אתר וורדפרס, תהליך בניית האתר, הינו תהליך חיוני בעבור כל עסק אשר מעונין להקים אתר באינטרנט. לתהליך זה ישנן השלכות משמעותיות ביותר לגבי נראות האתר, מהירות בנייתו, היכולת לקדם אותו במנועי החיפוש וכמו כן מהירות האתר. בנוסף תהליך זה וסוג האתר ישפיעו באופן משמעותי על הקשר של העסק עם לקוחותיו כמו גם היכולת להגיע לקהלי יעד נוספים ולעשות שימושים ורבים בנוגע למיקסום מכירות והעלאת הכנסותיו של בעל העסק.

 

בניית אתר וורדפרס ויתרונותיו:

  • מאפשר גמישות רבה בעיצוב ונראות האתר.
  • האתר ידידותי לשימוש ונוח להפעלה.
  • תפעול אתר וורדפרס נעשה בקלות ולא נדרש ידע מוקדם בתכנות כדי לעשות זאת.
  • בניית אתר וורדפרס פשוטה וניתן לעשותה מבלי לדעת לתכנת, ישנם כאלו שיעדיפו להיעזר בגורם מקצועי בבניית האתר.
  • ניתן בנקל לקדם את האתר בקידום אורגני
  • קל מאד לשדרג את האתר ולבצע בו שינויים של עיצוב והכנסת תוכן.
  • האתר מציע תוספים רבים וניתן לעשות בהם שימוש מגוון.
  • מחירים מאד נוחים.
  • לאתר קוד פתוח – המאפשר גמישות מקסימלית ושיפור מתמיד של יכולת האתר.
  • לבעל אתר וורדפרס יש את החופש לבחור את מקום האחסון. 

יתרונות אלו הינם יתרונות מאד משמעותיים כאשר ניגשים לבנות אתר. ההופכים את חווית  השימוש והתפעול של האתר לנוחים ופשוטים. לא בכדי חברות רבות שיש להם אתר וותיק אשר אינו מחזיק ביתרונות אלו מעבירות את אתריהן לאתר וורדפרס על מנת למקסם את מכירותיהם, להעלות את מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש ועל מנת לשדרג את חווית ניהול האתר ותפעולו. חברות אלו רואות תוצאות ישירות ומהירות בתחומים אלו ובתחומים נוספים הקשורים בקשרי הלקוחות ועוד.

בניית אתר וורדפרס

עיצוב האתר:

בוורדפרס ישנן תבניות עיצוב מגוונות וחדשניות המתאימות לכל סוגי האתרים השונים אם מדובר באתרי חברות, אתרי תוכן חנויות אינטרנטיות וכדומה. בעל האתר יכול בקלות רבה  לשלוט על נראות האתר ועיצובו, גם ללא צורך במעצבים שיעשו בעבורו את העבודה, לעיתים נכון לקחת גם מעצב שידע להפוך את חווית הגלישה באתר לנעימה, אסתטית ולשוות לאתר מראה מקצועי ואיכותי. 

 

תפעול האתר:

בעל האתר יוכל בקלות רבה להעלות תכנים לאתר, תמונות, סרטונים והכל בלחיצת כפתור. כמו כן בניית האתר יכולה להיעשות באופן עצמאי וניתן למצוא בחיפוש פשוט הדרכות מפורטות המראות את השלבים השונים בהקמת האתר, בכל בעיה או שאלה תמיד ניתן להיעזר במתכנת או חברה הנותנת ייעוץ מקצועי בנושא. זמן בניית אתר הוורדפרס יהיה תלוי ברצונות בעל האתר ודרישותיו והחומר התוכני והעיצובי הקיים ברשותו. 

 

מבנה האתר:

בזכות המבנה של אתר וורדפרס קל מאד לקדם אותו בקידום ארוגני ולהגיע לדירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל. ישנם כיום אתרים מאד יפים ונוחים לבנייה אשר מאד קשה ולעיתים גם בלתי אפשרי לקדם אותם בשל המבנה והקוד שלהם. דירוג גבוהה בתוצאות החיפוש אומר שהלקוחות יראו את אתר העסק בדף הראשון של החיפוש אליו יכנסו. דבר אשר יחשוף את העסק לקהל יעד גדול ביותר. ולא רק חשיפה בקנה מידה הכי גדול שניתן לקבל כיום בארץ ובעולם אלא גם קהל יעד מדויק אשר מחפש במנוע החיפוש בדיוק את מה שיש לעסק הספציפי שעלה בחיפוש להציע. הדבר מתבטא בפרסום עצום לעסק, רמת חשיפה גבוהה ועלייה משמעותית ביותר במכירות. זהו יתרון חשוב ביותר ויש לקחת אותו במלוא הרצינות. אתרים אשר מתקשים לעשות קידום אורגני יכולים לקדם את אתרם בקידום ממומן.

 

תוספים לאתר:

התוספים של וורדפרס הם תבניות מוכנות אשר בעל האתר יכול להוריד בחינם או בתשלום ישנם תוספים לעיצוב שניתן דרכם להוריד תבניות מוכנות מרהיבות וייחודיות ביופיין, ניתן לדוגמא, להוריד כפתור לצ'אט באתר, ניתן להוריד תוסף של אבטחה ועוד תוספים מסוגים שונים ומגוונים. באתר עשרות אלפי תוספים וניתן בקלות למצוא מאמרים המתמקדים בתחום זה בלבד, זה הוא עולם ומלאו מבחינת התמורה שהוא מעניק לבעל האתר והכל בפשטות ויעילות, בנוגע לתוספים כדאי להתמצא בכמות התוספים אותה מורדים ובסגנון התוספים.

    קוד האתר:

    האתר בנוי על קוד פתוח, הדבר אומר שכל מתכנת יכול לבנות תוספים ולשפר את הנדרש באתר הוורדפרס וזה מקנה לאתר את הדינאמיות והשיפור המתמיד אל מול שינויי הטכנולוגיה, העדפות השוק והסגנון הרווח.

     

    מקום אחסון:  

    בשונה מאתרים אחרים בהם בעל האתר מחויב לאחסון במקום מוכתב, וורדפרס מאפשר לבעל האתר אחסון בכל מקום בו הוא בוחר, על מקום האחסון וסוגיו ניתן לקרוא וגם כמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע אמינים אשר יוכלו להסביר את היתרונות השונים וגם לתת המלצות מועילות.

    כיום אתר אינטרנטי לעסק הוא צורך חיוני להעצמת העסק, הגדלת המכירות, שיפור קישרי הלקוחות וניהולם ואפילו ההבדל המציאותי בין קיום העסק או נפילתו. מרבית חיפושי הצריכה של האוכלוסייה מתבצע ברשת הדיגיטאלית. אם עסק לא שם הוא כביכול לא קיים. מרבית העסקים בארץ בכלל ובעולם בפרט, הפנימו את החשיבות האדירה של אתר אינטרנטי לעסק. 

    בשל השינוי שהתחולל בהרגלי הצריכה של הצרכנים בעשור האחרון ובעיקר לאחר משבר הקורונה העולמי שהזניק את רמת  הקניות האינטרנטיות לדרגות שלא נראו בעבר. חווית הגלישה אצל הגולשים המיומנים מוכרחה לעמוד בצפיות. קונים אשר חווית הגלישה באתר העסק לא תהיה טובה בעבורם יעדיפו לצאת מאתר החברה וסביר להניח שלא יחזרו אליה ויעברו לחפש במקום אחר. האתר צריך לספק את צורכי הקונה בלחיצת כפתור ולאפשר לו להגיע אל מחוז חפצו במהירות. הלקוח לא יסתפק בפחות מזה. מגמה זו גם דחפה את בעלי העסקים לפתוח אתרים או לשדרג אתרים ישנים אשר אינם עומדים בסטנדרט זה.

     

    אתרי וורדפרס לסקטור העסקי

    מרבית האתרים אליהם נכנסים יום יום גולשים רבים הינם אתרי וורדפרס של עסקים. אתרים אלו זיכו את העסקים בחשיפה עצומה ובניית קהל לקוחות גדול ומשמעותי.

     

    בניית אתרי וורדפרס לעסקים

    כאשר עומדים בפני בניית אתרי וורדפרס לעסקים צריך לעשות בדיקה מקדימה ולאפיין את הציפיות מהאתר. ציפיות לגבי התנועה הצפויה באתר, מאיזו מדינה יכנסו הלקוחות לאתר איזה סוג של תוכן מתוכנן להיות מוצג באתר, וכן איזה סוג אתר זה הולך להיות, אתר תדמיתי, חנות אינטרנטית, אתר למידע כגון אתרי חדשות, אתרי זמנים ומועדים וכדומה. פרמטרים אלו ישפיעו על בחירת פורמט האתר, בחירת האחסון ובחירת פיצ'רים נוספים. באם אין ידע מספיק בנושא, ניתן להתייעץ עם אנשי תכנות מקצועיים או חברות המתמחות בבניית אתרים המיועדים לעסקים.

     

    בניית אתר וורדפרס – מחיר וסקר שוק:

    כאשר מחליטים לחפש חברה של בניית אתרי וורדפרס לעסקים מומלץ לעשות סקר שוק מקדים ולבדוק את העלויות הכרוכות בתהליך. מומלץ לבדוק על זמן הליווי של העסק לאחר הקמת האתר, ולנסות לקבל אומדן לגבי כמה זמן יארך לבניית האתר. כמו כן מומלץ לחפש חומר כתוב על בניית אתרי וורדפרס, המחיר וההיצע הקיים בשוק. זהו שוק דינמי המשתנה בתדירות גבוהה בהתאם לצרכי השוק והמגמות ברשת האינטרנטית. כמו כן רצוי לבדוק את מידת המקצועיות הניסיון, והאם קיימות המלצות על העסק. וכמובן לבדוק את נושא המחיר המוצע ומה הוא כולל.

    מחירי השוק יכולים לנוע מכמה מאות שקלים ועד עשרות אלפים ואף יותר. המחירים נקבעים על פי כמה פרמטרים:

    1. ניסיון ושם החברה המתמחה בבניית האתרים
    2. האם האתר יבנה באפיון פרטי לצרכי האתר או על פי תבנית מוכנה
    3. סוג התוכן שיוצג באתר וכמות התוכן המתוכננת.
    4. באיזה מצב מגיעים התכנים ואיכותם של תכנים אלו.
    5. האם יש צורך לבנות תכנים שאינם קיימים
    6. האם זה אתר תדמית, או חנות אינטרנטית וכדומה

    יש לזכור שמחירים אלו אינם כוללים את קידום האתר שזהו תחום שלם בפני עצמו. מחירים אלו מתייחסים רק לבניית הפלטפורמה המתאימה להצגת התכנים של העסק בצורה הנכונה והטובה ביותר לבעלי העסק וללקוחותיהם. ועל מנת להעצים את רווחי החברה ולשפר את חווית הלקוחות בהליך הרכישה.

     

    ניסיון החברה:

    נמדד בכמה פרמטרים: בכמות הלקוחות שהחברה סיפקה להם שירות, מקצועיותם של העובדים בחברה והרזומה התעסוקתי וההתמחויות שלהם. פרמטר נוסף הוא לקוחות של חברות בעלות שם אשר החברה סיפקה או מספקת להם שירות.

     

    אפיון פרטי:

    כתיבת  הקוד או האפיון יבנה על פי פרמטרים ספציפיים המותאמים בהתאמה אישית לצורכי החברה. באפיון מדיוק לצרכים ספציפיים מדויקים. באפיון פרטי תידרש עבודת תכנות קפדנית ומקצועית על מנת לבנות אתר המתאים באופן מדויק לצרכי העסק.

     

    אפיון משולב:

    המשלב את האפיון על פי תבנית קיימת מוכנה ונעשות התאמות ספציפיות על פי דרישת העסק למיצוי מקסימאלי של האתר והצרכים.

     

    תבנית מוכנה: 

    היא תבנית המוצעת מתוך היצע מגוון של תבניות אשר מפשט את הליך בניית האתר ומציע מגוון בהחלט מרשים אשר יכול לענות על צרכים נרחבים של העסק.

     

    תוכן: 

    האם ישנם תכנים מוכנים שרק צריך להעלות לאתר, האם  יש צורך לבנות תכנים שאינם קיימים. האם יש צורך לשנות גדלי תמונות ולהתאימם לפורמט מתאים, האם יהיו הרבה סרטונים האם האתר מקבל תגובות ומגיב אליהן וכדומה. 

    כאשר נגשים לבחור חברה האמונה על בניית אתרי וורדפרס, על המחיר ועל השירותים הנלווים להצעת המחיר שלה. יש להתחשב בפרמטרים הנ"ל ולנסות לקבל את מירב התמורה בעבור המחיר המוצע.

    יש לבדוק את אמינות החברה ולבדוק את שביעות רצונם של הלקוחות אשר עבדו איתה. כמו כן לבדוק את רמת השירות ואיכותו. זהו תהליך אשר חשוב לקבל בו שירות טוב, עניני, אשר רואה את צורכי הלקוח ומכוון אל הטוב ביותר בשבילו. שרות אשר יאפשר ללקוח את התוצאות הנכונות ביותר ובעלות התרומה המקסימלית לעסקו.

     

    דגשים נוספים ותהליך התקנת אתר וורדפרס

    אתרי וורדפרס הם האתרים הנחשקים ביותר כיום בשוק, מרבית מהאתרים כיום בנויים על פלטפורמה זו. פלטפורמה חדשנית, דינמית ידידותית, אשר יכולה בקלות להסתגל לשינויי הזמן והשוק. ואשר מקנה ללקוח חופש פעולה. לאחר בניית האתר הלקוח אינו קבול לחברה שנעזר בה לבניית האתר בשל הקלות של תפעול המערכת. אתר וורדפרס נשאר עדכני לתמיד בזכות יכולת השינוי שלו.

    בנוסף אתרי וורדפרס מסוגלים להיות מותאמים גם לתצוגה על מחשב וגם לתצוגת נייד. זהו יתרון חשוב ומשמעותי ביותר. ישנם אתרים המותאמים רק למחשב וחווית הגלישה בטלפון לא מספיק טובה וזו בעיה רצינית בשל העובדה שמרבית האוכלוסייה עושה את החיפושים מהנייד. יתרון זה של הצגת האתר במצגי המחשב והנייד הינו ייתרון חשוב והכרחי ביותר לעסק.

    אתרי וורדפרס ניתנים לשדרוג מבלי הצורך לבנות אתר מחדש וזאת בשל המבנה של האתר,  ובשל העובדה שמתקיימת בהם הפרדה של תכנים וקל ונוח לשנות תכנים אלו. במקרים מסוימים ניתן להתחיל ולבנות את האתר בדרך מסוימת ולאחר מכן לשנותו, להוציא יותר כסף על פיצ'רים ואפשרויות עיצוב נוספות, בהתאם לעלייה במכירות. זהו ייתרון מאד משמעותי בשל העובדה שישנם אתרים שאינם בנויים על פי דרך זאת ושדרוגם כרוך בבניה מחודשת של מבנה האתר דבר שאורך זמן והעלות הכספית שלו גבוהה.

    התמחות נוספת של אתרים מסוג וורדפרס היא שהתבניות מותאמות לכל השפות בעולם. זהו ייתרון משמעותי ביותר למי שיש לו עסקים המתקיימים מחוץ לגבולות הארץ. המערכת תומכת את שפת הארץ או הארצות איתן הוא נמצא בקשרים עסקיים.

    המערכת בעלת אבטחה גבוהה אך מומלץ להתייעץ באנשי מקצוע, על רמות האבטחה ואיך כדאי לנהוג על מנת לייצר אבטחה גבוהה ביותר שתגן על האתר בצורה מקסימלית. אתרים רבים כל כך ברחבי העולם כולו משתמשים באתרים של וורדפרס וכיום צריך לנהוג משנה זהירות בנוגע לאבטחה.

     

    התקנת אתר וורדפרס:

    ניתן לבצע באופן עצמאי התקנה של אתר וורדפרס. ישנם  מקורות אינטרנטיים אשר מספקים הדרכות, כתובות וסרטונים המסבירים את שלבי ההתקנה. בנוסף ישנן הדרכות מפורטות כיצד להפעיל את האתר ולנהל אותו בצורה מיטבית. בהרבה מהמקרים אנשים יירתעו להתקין את האתר באופן עצמאי מפני שאינם בעלי רקע בתחום. בכל מקרה מומלץ לבדוק תכנים אלו ולהתרשם האם זה משהו שיכול להיות אפשרי. ניתן תמיד, לעשות שיחת ייעוץ עם אנשי מקצוע מהתחום ולבחון בהתאם את הצעדים הרצויים.

     

    תהליך ההתקנה מתבצע בכמה שלבים עיקריים:

    • התקנת האתר
    • בחירת ערכת הנושא עליה יוצג האתר משלל ערכות מוצעות
    • העלאת תכנים לאתר
    • ביצוע שינויים על מנת להתאים את התבנית שבחרתם למראה הספציפי והצרכים של האתר
    • בחירת התוספים אשר יתאימו לדרישות הספציפיות של צרכי האתר

    ישנן שתי אפשרויות עיקריות בשלב ההתקנה. האפשרות הראשונה היא התקנה מהירה, אשר מתבצעת באופן מהיר ויעיל על שרת האחסון, פעולה זו אורכת כמה דקות. האפשרות השנייה היא התקנה שנעשית באופן ידני, התקנה באופן ידני מצריכה ידע וניסיון בתכנות ובצד הטכני של התקנות. שרת האחסון הוא בעצם שירות אשר מספק ללקוחותיו בדרך כלל בעבור תשלום, אירוח (שטח ומקום לאחסון) של קבצי תמונות, וידאו, קטעי שמע, וכדומה. שירות האחסון נמצא על ענן הממוקם על שרת או מספר שרתים.

    שרת האחסון ישפיע על מהירות האתר ועל עוד גורמים נוספים, לבחירת שרת האחסון משמעות גדולה מפני שלבחירה זו יש קשר לקידום האתר במנועי החיפוש. ככל שזמינותו  ותפקודו של האתר יהיו גבוהים יותר, זה יעזור בדירוג שלו במנועי החיפוש.

    בהתקנת וורדפרס בחינם יופיעו פרסומות ובאנרים שוורדפרס יציג באתר. יהיו בעלי אתרים שיבחרו באפשרות זאת ויהיו בעלי אתרים שיעדיפו את ההטבות אשר מתאפשרות בהתקנה של וורדפרס בתשלום. המחירים של התקנת וורדפרס הינם נוחים ומקנים תמורה גבוהה לתשלום.

     

    לסיכום:

    מסקירה מקיפה זו שערכנו על בניית אתר וורדפרס, ניתן לראות את מכלול היתרונות באתרים מהסוג הזה. כמו גם את הסוגים השונים והאפשרויות הקיימות בידי החברה או האדם הפרטי אשר מעוניינים לבנות אתר לעסק. הבנו שמומלץ לכל עסק אשר מעוניין להישאר עדכני ורווחי לבנות אתר אינטרנטי לעסק או לשדרג אתר קיים על מנת לעמוד בדרישות השוק.

    נשמע לכם מסובך? רוצים שנקים עבורכם אתר וורדפרס עם קוד נקי ועיצוב אישי? תשאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם!

    דילוג לתוכן