שיווק מפעלים

מפעלי ייצור ותעשייה - בואו נעזור לכם לנצל את היתרון הדיגיטלי

שיווק מפעלים

תוכן עניינים:

  • ניצול המהפכה הדיגיטלית
  • יצירת הקונספט: קביעת היעדים והתקציב שלך
  • שיווק מפעלים – הרכבת המוצר ופיתוח אסטרטגיה
  • יתרונות וחסרונות לשילובה של חברת שיווק והפצה

 

חדשנות, זוהי מילה שאתם ככל הנראה שומעים עד בלי די. כן, אם אתם יצרנים אשר מעוניינים שהמוצר שלכם יהיה שונה, ייחודי ויבלוט מעל כולם, בוודאי השקעתם בו לא מעט. אבל, עד כמה תוכנית השיווק שלכם ייחודית? עד כמה היא באמת מצליחה לשווק באופן ייחודי את המוצר שלכם? אז מה עושים ואיך מצליחים בתחום השיווק הזה של שיווק מפעלים, בארץ ובעולם, ואיך אם בכלל חברת שיווק והפצה יכולה לסייע לנו כאן? הנה כל התשובות. 

ניצול המהפכה הדיגיטלית

בעבר התמצו מאמצי השיווק של מפעלי ייצור שונים בפרסום בערוצי מדיה קונבציונאליים, כלומר – רדיו, טלויזיה, עיתון  או פשוט פליירים שהונחו בתיבות הדואר. הבעיה העיקרית כמובן היתה שאף אחד מהאמצעים הללו לא באמת היה מדיד. אולם, ככל שקנייה באינטרנט הפכה פופולרית, אנשים הפכו לניתנים למעקב. כיום אפשר על ידי שימוש בדוא"ל או ברשתות החברתיות לעקוב אחר הצרכנים. כאשר אנחנו משתמשים בדוא"ל או ברשתות כדי לשלוח אליהם מידע בעל ערך רב יותר, ליצור קשר ולבנות מערכת יחסים, הם הופכים אותנו לשותפים מהימנים שלהם, והדבר נכון כשמדובר ברוב מפעלים בארץ.

    יצירת הקונספט: קביעת היעדים והתקציב שלך 

    חלק מתהליך שיווק מפעלים או חברות הוא בניית קונספט מתאים. וכך, כשם שכל עיצוב מוצר מתחיל בקונספט ראשוני,הרי שגם תוכנית שיווק אינה שונה בעצם ממצב זה.האם יש לכם תקציב עבור מפעל ייצור שלכם לייצור, אחסון ועלויות תקורה? כמובן שכן, הרי שגם עבור תוכנית השיווק כדאי שיהיו לכם אותם מטרות, ויעדים וכמובן תקציב. 

    הידיעה מהם היעדים העסקיים של מפעלים כלשהם היא מאוד רלוונטית וחשובה מכיוון שהמטרות העסקיות שלהם יעצבו את תוכנית השיווק של הבעלים שלהם, במקרה הזה אתם. אם המטרה שלכם היא להגדיל את צוות המכירות שלכם, זה יכוון את תוכנית השיווק שלכם מכיוון שתצטרכו לייצר יותר לידים. נניח שתחליטו שהמטרה העסקית שלכם היא לשפר את שולי הרווח ב-5% על ידי חידוד מבנה התמחור שלכם, איך זה משפיע על צוותי השיווק והמכירות של מפעלים בצפון? אילו יעדים הם צריכים להציב? ובכן, יכול להיות שצוות השיווק עדיין צריך לספק את אותה כמות לידים, אבל אולי כדאי לכם ליצור מסגרת הסמכה שבה רק המתאימים ביותר יפנו למכירות. 

    איך מפעלים קובעים את התקציב לתחום השיווק? ובכן, פשוט מאוד תקציב השיווק שלכם צריך להתאים למטרות העסק שלכם; אחרת, אתם לא תוכלו להשיג אותם. כמה באמת עליכם להשקיע? המדדים מראים שכשמדובר על מפעלים בארץ הרי שהוא עד 5% מהרווח שעליו אתם בונים. במקרה הזה חלק  מההכנסה הגולמית שלכם תופנה למעורבות ושימור הלקוחות הנוכחיים בעזרת כלים ואסטרטגיות פשוטות. ותאפשר לכם לשמור על מפעל הייצור שלכם ועל מעמדו בשק, הן במפעלים בצפון או בכל חלק אחר בארץ. חלק אחר יופנה למשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים, וכמובן נתח הארי יופנה להאצת התוצאות על ידי הפעלת משאבים רבים יותר ליצירת לידים, שיעורי המרות ומכירות. 

    שיווק מפעלים – הרכבת המוצר ופיתוח אסטרטגיה 

    לפני שתתחילו לפתח את האסטרטגיה שלכם, עליכם להבין את המסע של הקונה. זה ההליך שמישהו עובר לפני שהוא קונה את האצווה הראשונה של המוצר שלכם, או של כל מפעלי ייצור אחרים,  וכך תוכלו לפתח את האסטרטגיה שלכם. לדוגמה, אם מישהו נכנס לאתר שלכם דרך בלוג, מוריד משאב, מתעסק בתוכן נוסף ומתקשר אליכם; זה חלק מהמסע שלו. אנחנו יכולים להכניס את התהליך הזה לרצף שנקרא המסע של הקונה.

    כמובן שהכל מתחיל בשלב הראשון במסע הקונה, והוא שלב המודעות. כאן הקונה שלכם מודע שיש לו בעיה, אבל הוא לא מודע לכך שאתם מחזיקים בפתרון. זה תלוי בכם להראות לו שאתם יכולים לעזור.  כלומר, בשלב זה של המסע, אתם רוצים להראות לו שאתם שם כדי לעזור. תחשבו על זה כמו החיבוק העסקי שאומר לו שהכל בסדר ומציע לו עצות עדינות. למעשה הכל קשור אליו, לא אליכם.

    מעבר לעובדה שאתם מציעים ללקוח את הפתרון לבעיותיו, תוכלו לשקול בשלב הזה את שילובה של חברת שיווק והפצה שיכול לסייע לכם הן בשיווק המקומי והן באפשרויות של שיווק עולמי.

    יתרונות וחסרונות לשילובה של חברת שיווק והפצה

    בתור מי שעוסקים בתחום הייצור הדבר האחרון שמעניין אתכם הוא שיווק והפצה, לכן הגיוני שתשקלו להעסיק חברה שתעשה עבורכם את העבודה הזו. כמובן שיש כמה יתרונות לעבודת שיווק והפצה ישירים, במיוחד כשאתם רק מתחילים והשוק שלכם מכוסה בקלות. כך על ידי אינטראקציה ישירה עם הלקוחות שלכם, אתם שומרים על שליטה טובה על המוצר שלכם ועל הביצועים שלו בשוק, אוספים נתונים חשובים על הרגלי קנייה של לקוחות, מבדלים את עצמכם מהמתחרים, וגם מגיבים לביצועי המוצר ולמשוב מלקוחות, ולבסוף יש גם הימנעות מחלוקת רווחים עם מפיץ צד שלישי. 

    אבל אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא העלויות הגדולות שיכולות לבוא עם הפצה ישירה, חישבו על החיסכון בעלויות המשלוח והאחסון, וההימנעות מהמורכבות של ניהול ולוגיסטיקה במיוחד כשמדובר באפשרות של שיווק עולמי.

    \אז אם אתם רוצים לדעת על זה עוד אנחנו ב- CXM נשמח לסייע ולעזור לכם.

     

    דילוג לתוכן