שיפור מהירות אתר

רוצה לשפר את מהירות האתר? כל מה שצריך לדעת

שיפור מהירות אתר

 

שיפור מהירות אתר האינטרנט שלי – כל מה שצריך לדעת

שיפור מהירות האתר היא אחד הגורמים הקריטיים ודינמיים ביותר בכל מה שקשור לבניית האתר שלכם. אתר בעל מהירות אפקטיבית לא רק שיהיה נוח לשימוש עבור המשתמשים ויביא לחוויית משתמש מיטבית אלא יסייע לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל באופן אורגני. נדבר כאן על כל מה שצריך לדעת מהירות האתר שלכם, שיפור מהירות האתר ובדגש על וורדפרס, נעבור על מושגים כגון זיכרון מטמון, TTFB,CDN  ועוד'. בואו נתחיל:

תוכן עניינים:

  • כל מה שצריך לדעת על איך עובד מהירות האתר
  • הקשר בין שיפור מהירות אתר לקידום בגוגל
  • שיפור מהירות אתר – המדריך הפרקטי
  • שיפור מהירות אתר בוורדפרס – פלאגינים
  • סיכום על מה דיברנו?

שיפור מהירות אתר

כל מה שצריך לדעת על איך עובד מהירות האתר

לפני שנתחיל לדבר על שיפור מהירות אתר המהווה לנושא העיקרי של המאמר אנחנו רוצים קודם לתת לכם רקע טכני על מהירות האתר ואיך מודדים אותו:

Time for first byte (TTFB)

תכירו – TTFB , בהגדרה פשוטה: המהירות או הזמן שלוקח לשרת שמאחסן את האתר שלכם לעבד את הבייט הראשון. זהו הערך באמצעותו נשתמש בשביל לאמוד את מהירות אתר האינטרנט שלנו. ככל שהשרת מעבד את הבייט הראשון וערך הTTFB יותר גבוה מהירות אתר האינטרנט שלנו יהיה מהיר יותר וחווית המשתמש תהיה טובה יותר.

כלים למדידת מהירות אינטרנטית

ישנם כלים חמים רבים באינטרנט בהם תוכלו להשתמש בשביל למדוד את מהירות האתר שלכם לאורך הניסיונות שלכם להביא אותו למהירות גבוה יותר. אתרים כמו WebPageTest, GeekFlare  הם אתרים פופולריים למדידת הTTFB באתר שלכם ובניית תמונת מצב למגמת מהירות האתר שלכם.

מהירות האתר בטלפון

כשאנחנו בונים אתר יש לשים לב כי מהירות האתר שלנו לא רק אפקטיבית במחשב אלא בטלפון. חווית המשתמש שלנו קריטית כמובן גם במכשירי בסמארטפון הניידים וגוגל כאשר מדרגת אתרים מתחשבת גם בממשק של האתר בטלפון ויש לשים לכך לב.

מה היא מהירות טובה ומהירות גרוע לאתר?

כמו שציינו, ככל שלוקח לשרת פחות זמן לעבד את הבייט הראשון כך מהירות האתר שלנו יותר אפקטיבית ולכן כאשר אנחנו עובדים על שיפור מהירות אתר האינטרנט שלנו ומבצעים ביקורת למדד      הTTFB נצפה לתוצאות באזור ה200ms, כאשר 100 ms מצביעים על מהירות גבוה מאוד, בין 300 ל500 סטנדרטי וכאשר אנחנו באזור ה600 יש להניח כי יש בעיה באתר שלנו.

 

הקשר בין שיפור מהירות אתר לקידום בגוגל

לפני שאנחנו מגיעים לנושא החשוב ביותר שזה שיפור מהירות אתר האינטרנט שלנו בואו קודם נדבר על הקשר בין הקשר למהירות אתר האינטרנט שלכם לדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל.

על רגל אחת, האלגוריתם של גוגל כאשר הוא מדרג לפי סדר את האתרים שנראה לפי מילת החיפוש שהקלדנו מתחשב בכמה פרמטרים

  • כמות ורלוונטיות מילות המפתח (מה שמשתמשים מקלידים במנוע החיפוש) בעמוד האתר
  • אתרים בעלי סמכות המקשרים בחזרה אל האתר שלנו
  • רלוונטיות התוכן באתר ואיכותו
  • פרמטרים טכניים הנמצאים בBackend
  • מהירות אתר האינטרנט שלנו

ישנם אינספור גורמים ויש שייטענו ששלושת הגורמים הראשונים היחידים שרלוונטיים אמנם שיפור מהירות אתר האינטרנט שלכם בהחלט תתרום באופן כזה או אחר לקידום האתר שלכם בגוגל עקב השימושיות הגבוה שלו וכמובן חווית משתמש איכותית שתחזיר גולשים לאתר.

 

שיפור מהירות אתר – המדריך הפרקטי

עד כאן הבאנו איך מודדים את מהירות אתר האינטרנט, למה זה חשוב ואיך זה מקדם את אתר האינטרנט שלנו בגוגל. עכשיו החלק המהנה והחשוב, שיפור מהירות אתר האינטרנט שלנו – כיצד עושים זאת?

 

מה שלא צריך להיות באתר – שלא יהיה באתר

נתחיל מהגורם המובן מאליו והפשוט ביותר לביצוע: כל תמונה, סרטון, תוכן, תוסף טכני בבניית האתר או plugin שאנחנו לא צריכים: להסיר, פשוט.

כמובן ששימושיות, עיצוב ותוכן מעניין ואינטראקטיבי חשובים בשביל שיהיה לנו אתר אינטרנט איכותי אבל במידה וכן ישנם פרטים שאינם נחוצים ואנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוריד כדי לעשות זאת מכיוון שזה מביא לשיפור מהירות אתר האינטרנט שלנו באורח דרמטי. 

 

Content Delivery Network (CDN)

נתחיל בזה ששירות זה רלוונטי בעיקר עבור אתרים המביאים טראפיק משמעותי של משתמשים, ממדינות שונות בעולם וקצת הגדילה משמעותי ובעלייה. במידה ושירות זה אינו רלוונטי עבורכם אתם יכולים להמשיך הלאה.

ובכל זאת קצת על השירות הזה, שירות הCDN מציע לאחסן חלק מהפרטים הכבדים יותר על האתר שלכם (סרטונים/תמונות) בשרתים שונים הנמצאים בקרבה גיאוגרפית אליכם מה שמביא לירידה משמעותית על עומס האתר שלכם ומהירות אופטימלית בהתאם.

 

זיכרון מטמון (Cache)

זיכרון מטמון הוא משאב משמעותי ביותר ליעילות ומהירות האתר שלכם. יש לשים לב כי גורם זה פועל באתר שלכם וכך הוא עובד: כאשר אתה טוען אתר אינטרנט מתבצע עיבוד ותהליך עד שהשרת מחזיר למשתמש את הקישור אליו ביקש המשתמש להגיע.

במידה וזיכרון המטמון מופעל השרת שלכם לא יצטרך לבצע חישוב להווה כאשר משתמש ייכנס לקישור באתר שלכם בפעמים הבאות כאשר השרת זוכר את הפעילות הנדרשת לטעינת האתר וזה מתבצע באופן אוטומטי.

 

שירות אחסון אתרים איכותי

כשבונים אתר השלב הראשון שעלינו לעשות הוא לבחור את החברה שתאחסן לנו את האתר ושלב זה חשוב ביותר גם בהקשר של מהירות אתר האינטרנט שלנו.

יש וויכוח גורף סביב הנושא הזה אמנם יש מספיק אתרים לשירותי אחסון מוכרים כגון "בלוהוסט" או "גייטרהוסט" שאמורים לעשות את העבודה.

ישנם כמה פרמטרים שחשוב לדעת כשאתם בוחרים שירות לאחסון האתר שלכם אמנם אחד מהם הוא כמובן שירות אחסון איכותי שיאפשר קשר רציף ויעיל בין אתר האינטרנט שלכם לשרת. 

במידה ויש בעיות עם השרת בו מאוחסן אתר האינטרנט שלכם, כל מה שדיברנו כאן עד עכשיו בנוגע לשיפור מהירות האתר שלכם איננה רלוונטית.

 

דחיסת הקבצים, סרטונים ותמונות באתר באופן אופטימלי

במידה ואין לכם את האפשרות למחוק סרטונים ותמונות בעלי משקל כבד באתר שלכם יש לפחות לבצע אופטימיזציה לגודל הקבצים האלו.

יש מספר אמצעים ותוכנות באינטרנט שיוכלו לכווץ את הקבצים האלו ובו זמנית לשמור על איכות טובה של התמונות והסרטונים. 

ככל שהקבצים באתר שלכם פחות כבדים, כך הוא ייטען ויתפקד מהר יותר.

 

ומה בנוגע לשיפור מהירות אתר וורדפרס?

 

שיפור מהירות אתר בוורדפרס – "פלאגינים"

 

כל מה שציינו לעיל יביא גם לשיפור מהירות אתר בוורדפרס. בכל זאת הנה כמה תוספים שאנחנו חושבים שכדי לכם להוסיף לאתר האינטרנט שלכם בוורדפרס

  1. תוסף וורדפרס לכיווץ קבצים: shortpixel
  2. תוספים הקשורים בזיכרון מטמון:  WP rocket, WP supercache  

ישנם תוספים רבים שיכולים להביא לשיפור מהירות אתר האינטרנט שלכם אבל מבחינתו אלו החשובים ביותר.

 

סיכום – על מה דיברנו?

תחום קידום האתרים ובדגש על מהירות האתר הוא תחום מאוד גדול ומורכב שאי אפשר באמת לכסות במאמר אחד.

בכל זאת, אנחנו חושבים שלהתחלה המידע שאספנו עבורכם כאן יסייע לכם ועשוי אף להספיק בשביל להביא את אתר האינטרנט שלכם למהירות מיטבית. 

בין אם חיפשתם איך להביא לשיפור מהירות אתר וורדפרס או שחיפשתם קצת מידע נוסף שאולי לא הכרתם, אנחנו מקווים שמצאתם ערך פרקטי שבאמת יעזור לכם לשפר את אתר האינטרנט שלכם.

מהירות אתר גבוה  = קידום אורגני + חווית משתמש.

רוצים שנשפר לכם את מהירות האתר? תשאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם!

 

דילוג לתוכן