קידום ממומן בגוגל

קידום בגוגל חיפוש, שופינג, דיספליי

  1. מה זה PPC? 
  2. מה זה CPC?
  3. מה זה Google Ads?
  4. כיצד פועלת המכירה הפומבית של Google Ads?
  5. מחקר מילות מפתח של PPC
  6. קליקים 
  7. ציון האיכות לקידום בגוגל ממומן
  8. יתרונות בשיפור ציון האיכות של גוגל
  9. סוגי קמפיינים
  10. קמפיין קניות
  11. הישארו תמיד מעודכנים לגבי שינויים בקידום ממומן בגוגל ומחירים
  12. קידום ממומן בגוגל- מחירים
  13. כיצד לבחור חברה לניהול פרסום ממומן בגוגל 

 

מה זה PPC – קידום ממומן בגוגל? 

 

בין אם שמעתם קצת על שיווק PPC ואתם סקרנים ללמוד עוד, או שאתם כבר יודעים שאתם רוצים להשתמש ב- PPC כדי לשווק את העסק שלכם, אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל, הגעתם למקום הנכון!

המושג PPC מייצג בעצם את מה שנקרא "תשלום לפי קליק" (Pay Per Click), שזה מודל של שיווק באינטרנט שבו מפרסמים משלמים סוג של אגרה בכל פעם שגולשים לוחצים על אחת המודעות שלהם. זאת בעצם דרך לקנות ביקורים באתר שלכם, במקום לנסות "להרוויח" את הביקורים האלה באופן אורגני. פרסום במנועי חיפוש הוא אחת הצורות הפופולריות ביותר של PPC. זה מאפשר למפרסמים להציע הצעה למודעה על ידי מיקומה בקישורים הממומנים של מנוע חיפוש וכאשר מישהו מחפש מילת מפתח הקשורה אליה, המודעה שלכם תוכל להופיע במקום העליון ביותר בדף התוצאות של גוגל. בכל פעם שלוחצים על המודעה הזאת, וגוגל שולחת את הגולשים לבקר באתר, עליכם לשלם למנוע החיפוש. כאשר הקידום הממומן בגוגל עובד כראוי, התשלום הוא טריוויאלי, כי הביקור שווה יותר ממה שאתם משלמים על הפרסום. 

קידום ממומן בגוגל

מה זה CPC?

מחיר לקליק הוא עלות לקליק ומתייחס לעלות של קליק אחד על פרסומת מקוונת. מחיר לקליק משמש לרוב כמדד לקמפיינים שיווקיים של תשלום לקליק (PPC). מחיר לקליק מחושב לפי העלות הכוללת של הקמפיין, ומחולק במספר הכולל של קליקים בפרסום שלכם. 

מה זה Google Ads?

Google Ads היא מערכת PPC הפופולרית ביותר בעולם. פלטפורמת Google Ads מאפשר לעסקים לייצר מודעות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל ובנכסי גוגל אחרים. קידום ממומן בגוגל דרך Google Ads פועל לפי מודל תשלום לקליק, בו משתמשים מציעים הצעות מחיר על מילות מפתח ומשלמים עבור כל אחת מהן כשמישהו לוחץ על הפרסומות שלכם. בכל פעם שמתחילים חיפוש, גוגל מחפשת במאגר של Google Ads מפרסמים ובוחרת מערך זוכים שיופיע במרחב המודעות בתשלום בדף תוצאות החיפוש שלה. "הזוכים" נבחרים על בסיס שילוב של כמה גורמים, כולל האיכות והרלוונטיות שלהם, מילות מפתח ומסעות פרסום, וגם גודל הצעות המחיר שלהם למילות מפתח. מי שיופיע בדף בעצם מבוסס על דירוג המודעה של המפרסם, המדד מחושב על ידי הכפלת שני גורמי מפתח – הצעת מחיר לקליק (הסכום הגבוה ביותר שמפרסם מוכן לשלם) וציון איכות (ערך שלוקח בחשבון את שיעור הקליקים, הרלוונטיות וכמות הכניסות שכבר יש לעמוד). מערכת זו מאפשרת למפרסמים הזוכים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בעלות המתאימה להם מבחינת תקציב. זה בעצם סוג של מכירה פומבית. 

כיצד פועלת המכירה הפומבית של Google Ads?

ניהול קידום ממומן בגוגל באמצעות Google Ads הוא בעל ערך רב, בעיקר משום שהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, גוגל מקבלת כמויות אדירות של תנועה ולכן מספקת את מספר הכניסות הרב ביותר

אל המודעות שלכם. בעוד שיש מספר גורמים שקובעים עד כמה קמפיין הפרסום שלכם יצליח, אתם יכולים

להשיג הרבה על ידי התמקדות ב:

• אופטימיזציה של מילות מפתח:

יצירת רשימות של כמה שיותר מילות מפתח, קבוצות של מילות מפתח הדוקות והכנסתן גם לכותרת הראשית, גם לכותרת המשנה וגם לטקסט המודעה.

• איכות דפי נחיתה: 

יצירת דפי נחיתה מותאמים עם תוכן משכנע, רלוונטי שיש בתוכו קריאה לפעולה ברורה, המותאמת לשאילתות חיפוש ספציפיות.

• ציון איכות: 

ציון האיכות הוא הדירוג של גוגל לאיכות ולרלוונטיות של מילות המפתח שלכם, דפי נחיתה וקמפיינים של קידום בגוגל ממומן. מפרסמים עם ציוני איכות טובים יותר מקבלים יותר קליקים על מודעות בעלויות נמוכות יותר.

מחקר מילות מפתח של PPC

מחקר מילות מפתח עבור פרסום ממומן בגוגל יכול לקחת זמן די רב, אבל זה שלב חשוב ביותר. כל מסע הפרסום שלכם יהיה בנוי סביב מילות מפתח, והמפרסמים המצליחים ביותר ב- Google Ads יודעים איך להגדיל ולשכלל באופן תמידי וללא הרף את רשימת מילות המפתח שלהם. אם אתם מבצעים מחקר מילות מפתח רק פעם אחת, אתם עלולים לפספס מילות מפתח בעלות נמוכה ורלוונטיות שיכולה להוביל תנועה לאתר שלכם. רשימת מילות מפתח יעילה לצורכי קידום ממומן בגוגל צריכה להיות:

רלוונטית: 

כמובן שאינכם רוצים לשלם עבור כניסות לאתר שאין להם שום קשר לעסק שלכם. אתם רוצים למצוא מילות מפתח ממוקדות שיובילו ליותר לחיצות, מה שיביא לעלות יותר אפקטיבית לקליק והגדלת רווחים. כלומר מילות המפתח בהם אתם משתמשים, צריכות להיות קשורות קשר הדוק למה שהעסק שלכם מוכר ומייצג.

מיצוי מלא של מושגים: 

מחקר מילות המפתח שלכם צריך לכלול לא רק את המילים הפופולריות ביותר, אלא גם מונחי חיפוש שיושבים בנישה שלכם, וגם מונחים בעלי זנב ארוך (מעל ל-3 מילים). מונחים עם זנב ארוך הם יותר ספציפיים ופחות נפוצים, אך דווקא הם מביאים את מרבית התנועה הנכנסת על ידי חיפוש. בנוסף, הם פחות תחרותיים, ולכן פחות יקרים.

קליקים

השגה של כמות כמה שיותר גבוהה של קליקים היא מאוד חיונית להצלחת הקידום הממומן של האתר שלכם, מכיוון שהיא משפיעה ישירות על ציון האיכות וכמה אתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על מודעת החיפוש שלכם. שיעור קליקים (CTR) הוא מדד הבודק את מספר הקליקים שמפרסמים מקבלים על המודעות שלהם לפי מספר ההופעות שלהם. 

שיעור הקליקים חשוב לחשבונכם מכיוון שהוא משפיע ישירות על ציון האיכות שלכם. גוגל ופלטפורמות אחרות לשיווק ברשת מציעות הנחות תמחור למודעות המציעות רלוונטיות גבוהה יותר. בנוסף, אם אתם מפרסמים בשאילתות רלוונטיות, השגת שיעור קליקים גבוה פירושו שאתם מביאים את מספר האנשים הגבוה ביותר האפשרי לקטגוריה שלכם.

ציון האיכות לקידום בגוגל ממומן

לציוני האיכות יש השפעה עצומה על העלות והיעילות של מסעות הפרסום שלכם. ציון האיכות הוא הדירוג של גוגל לגבי האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח שלכם ושל המודעות שלכם. זה משמש לקביעת העלות שתהיה לכם לכל קליק. ציון האיכות שלכם תלוי במספר גורמים:

  • שיעור הקליקים שתקבלו (CTR).
  • הרלוונטיות של כל מילת מפתח לקבוצת המודעות שלה.
  • איכות ורלוונטיות של עמוד נחיתה.
  • הרלוונטיות של טקסט המודעה שלכם.
  • הביצועים ההיסטוריים של חשבון Google Ads שלכם.

 

אף אחד מחוץ לגוגל לא יודע בדיוק כמה כל גורם כזה "שוקל" באלגוריתם ציון האיכות, אבל  כן ידוע ששיעור הקליקים הוא המרכיב החשוב ביותר. כאשר יותר אנשים שרואים המודעה שלכם לוחצים עליה, זו אינדיקציה חזקה לגוגל שהמודעות רלוונטיות ומועילות למשתמשים. בהתאם לכך, גוגל מתגמלת אתכם בדירוג מודעות גבוה יותר ועלויות נמוכות יותר.

יתרונות בשיפור ציון האיכות של גוגל

על ידי ניתוח אלפי חשבונות PPC, מפרסמים כבר יודעים שלציון האיכות יש קשר ישיר לגובה ההצלחה שלכם ב- PPC. על ידי אופטימיזציה של ציוני האיכות שלכם, תביאו את עצמכם להחזר גבוה יותר להשקעה (ROI). הסיבה לכך היא שציוני איכות גבוהים יותר מתואמים עם עלות נמוכה יותר להמרה! עלות להמרה שונה מעלות לקליק. זה לא כמה אתם משלמים עבור כל קליק, אלא כמה אתם משלמים כאשר מישהו מבצע את הפעולה שרציתם שיעשה, בין אם זה להירשם לדיוור או ביצוע רכישת מוצר. מכיוון שלא כל קליק מביא להמרה, מחיר להמרה הוא בדרך כלל גבוה מהעלות לקליק. למרבה המזל, ציוני איכות חזקים מורידים גם את העלות שלכם לקליק וגם את העלות להמרה.

סוגי קמפיינים

1. מודעות חיפוש

צרכנים משתמשים בדרך כלל במנועי חיפוש, בניגוד למדיה החברתית, מתוך כוונה ספציפית: לחפש תשובות, לקבל פתרונות לבעיות שלהם או למצוא מוצרים או שירותים ספציפיים. זה הופך את גוגל לערוץ שיווקי רב עוצמה למגוון עסקים. לשם כך, תוכלו להפעיל מודעות חיפוש המקדמות את המוצרים והשירותים שלכם ישירות בתוצאות החיפוש של שאילתה ספציפית ואף לצמצם את המיקוד שלכם למשתמשים באזור גיאוגרפי מסוים. ניתן ליצור מודעות טקסט המוצגות בתוצאות החיפוש אשר מסומנות במילה "מודעה" בתיבה קטנה, או מודעות שופינג בגוגל, המציגות מידע מרוכז, כגון תמונות מוצרים, מחירים ודירוגים – דבר ההופך אותם למושלמים עבור מותגי מסחר אלקטרוני רבים.

2. מודעות יוטיוב

פלטפורמת Google Ads מאפשרת לכם גם לפרסם ביוטיוב, שבבעלות גוגל. משתמשים צופים ביותר ממיליארד שעות של סרטוני יוטיוב ביום. זה נותן הרבה הזדמנויות להגיע ללקוחות פוטנציאליים על ידי יצירה של סרטון פרסומת.

3. קמפיין קניות

פרסומות אלו יופיעו במעלה הדף כאשר אתם מחפשים מוצר. מומלץ לחברות שמוכרות מוצרים פיזיים שכבר השקיעו בכמה מודעות למותג. קמפיינים של קניות בגוגל מציעים בדרך כלל חווית משתמש מעולה לקונים, משתמש מחפש מוצר מסוים ומוצגות לו תמונות, מחירים וביקורות על פריטים שגוגל חושבת שהם רלוונטיים. אם הקונים לוחצים על המודעה, הם עוברים ישירות לדף של מוצר זה. מבחינת הבאת לקוחות חדשים לעסק, שיטה זו נמצאת כיום בראש רשימת הקמפיינים.

4. רימרקטינג

אמנם השגת תנועה היא הצעד הראשון בהמרת מבקרים ללקוחות, אך סביר להניח שחלק מהמבקרים לא יבצעו רכישה או יספקו מידע כלשהו. רימרקטינג, או שיווק מחדש הוא אסטרטגיה המאפשרת לכם להמשיך להגיע למבקרים אלה מחוץ לאתר, לעתים קרובות בעלות נמוכה יותר, כדי להחזיר אותם לאתר שלכם באמצעות הודעות שונות וספציפיות יותר. השיטה מסייעת לכם להפוך מבקרים שביקרו אלכם בעבר למבקרים חוזרים ובסופו של דבר לקונים. ניתן כמובן להשתמש בה גם ליצירת רכישות חוזרות על ידי פרסום ללקוחות קיימים. שלא כמו בשאר סוגי הקמפיינים, פה המודעות שלכם מופיעות למשתמשים ספציפיים שיזהו את המותג שלכם ולא משנה באיזה אתר הוא מופיע.

5. מודעות

פרסום ברשת המדיה נותן לכם אפשרות להגיע לאנשים מחוץ לתוצאות מנוע החיפוש. אתם יכולים לפרסם על פני יותר משני מיליון אתרי מפרסמים, באמצעות תצוגות טקסט, תמונה או וידאו המופיעים כאשר משתמשים גולשים באינטרנט, משתמשים באפליקציות או צופים בסרטונים. באמצעות מיקוד מבוסס נושא, המודעה שלכם תוצג בכל אחד מהאתרים השייכים לקטגוריה שבחרתם ברשת המדיה. באמצעות מיקוד שמבוסס על תחומי עניין, המודעות שלכם יוצגו בפני משתמשים שהתחילו לאחרונה לחקור נושאים אלה באמצעות אתרים ברשת המדיה.

6. קמפיין CRM 

קמפיינים לניהול קשרי לקוחות (CRM) קשורים לשיווק מחדש לרשימת הלקוחות או המנויים הקיימים שלכם. קהל זה הוא איכותי וממוקד ביותר, כך שתוכלו לצפות להחזר השקעה גדול אם אתם מבצעים את מסע הפרסום שלכם כהלכה. הבעיה היחידה היא שאתם צריכים שיהיו לכם בסיס לקוחות קיימים (כלומר אלפי מיילים), ולכן גישה זו לא תפעל עבור סוחרים חדשים יותר. תוכלו לשגר הודעות ספציפיות לפלחי לקוחות שונים, למקד לפי מיקומים או היסטוריית החיפוש שלהם.

7. קמפיין קהלים דומים

קמפיינים לקהלים דומים מבוססים על אותן רשימות רימרקטינג רק במקום לפרסם ישירות ללקוחות הקיימים שלכם, מסע פרסום זה יכוון למשתמשים דומים על סמך הנתונים שיש לגוגל אודותיהם. גוגל מסוגלת לקחת תחומי עניין דומים אשר משותפים מקהל היעד שלכם ולהתאים את המודעות שלכם למיקוד למשתמשים אחרים ברשת שגם הם חולקים תחומי עניין דומים.

 

קידום ממומן בגוגל- מחירים

קידום ממומן בגוגל, מחירים לקידום מקצועי בתחום משתנים לפי נסיון, שעות עבודה, תשתית ותוכן. אלפי חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים מתחרים על ליבם וכיסם של לקוחות שונים בתחומים שונים. 

 

1600-2200 – זמן השקעה שעתי נמוך יחסית. מתאים לחברות של מוצרים בתחום לא תחרותי.

 

2000-2700 – זמן השקעה סביר, מתאים בעיקר לחברות עם כמות מתחרים בינונית ומטה.

 

2500-4500 – זמן השקעה חודשי קבוע, מתאים לחברות עם כמות מתחרים די גדולה.

 

5000 ומעלה – השקעה לטווח ארוך. מתאים לחברות שנמצאות בתחום תחרותי מאוד.

כיצד לבחור חברה לניהול פרסום ממומן בגוגל 

אם אתם מרגישים שאתם מוצפים במידע, אתם ממש לא לבד. יזמים רבים שאינם יכולים להרשות לעצמם את הזמן או הכסף שצריך כדי ללמוד ולנהל בהצלחה פרסום בגוגל עצמם, מוציאים אותו למיקור חוץ לסוכנויות או מומחים המתמחים בפרסום בקידום בגוגל ממומן. הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת מיקור חוץ ב- Google Ads שלכם:

 

  • בעלות על כל החשבונות, הקמפיינים והעבודה: הכל צריך להיות שקוף לחלוטין, ואתם צריכים להיות הבעלים של החשבון, גם אם אינכם אלו שמנהלים אותו.
  • התאימו את היעדים והציפיות: אתם צריכים לדעת ולהבין אילו קמפיינים בכלל צריכים, איך היא תתקצב אותם, כמה צפוי להיות ההחזר על הוצאות פרסום וכמה זמן ייקח להפעיל אותה.
  • הבחנו את מבנה העמלות: באופן כללי יש תשלום אחיד או עמלות המבוססות על אחוז מההוצאה על המודעה שלכם, עם דרישת הוצאה מינימלית. שימו לב לאופן שבו עמלות משתנות ככל שההוצאה משתנה ודע שלעתים יכולים להיות חיובי התקנה נוספים.
  • קחו בחשבון ספקים מתמחים: אמנם לא בלתי אפשרי שחברת הפיתוח המוכשרת שעיצבה את האתר שלכם תוכל לבצע את קמפיין המודעות שלכם היטב, אך לעתים קרובות משתלם לעבוד עם מומחים ספציפיים יותר לסוגי השירותים או הקמפיינים שאתם הולכים להפעיל. 

הישארו תמיד מעודכנים לגבי שינויים בקידום ממומן בגוגל ומחירים

הנה כמה עצות חשובות על איך אתם יכולים להישאר מעודכנים לגבי שינויים הקשורים לקידום ממומן בגוגל:

 

הירשמו לכמה בלוגים פופולריים על הנושא.

עקבו אחרי מובילי דעה שקשורים לנושא ברשתות החברתיות.

בקרו בפורומים של קידום ממומן בגוגל.

עקבו אחרי דיונים בטוויטר על קידום ממומן בגוגל.

הוסיפו התראות על חדשות לגבי קידום ממומן בגוגל וPCP.

כנסו לאתר של גוגל אדס לטאב שנקרא "שינויים".

חברת CXM פה בשביל הקמפיינים שלכם

 

מטרתה העיקרית של החברה היא לתת לכם מענה מקצועי ואיכותי, תוך הגעה ליעדים גבוהים ושקיפות מלאה מול לקוחותינו. אנחנו נעזור לעסק שלכם להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש על ידי שימוש בכל שיטות אופטימיזציה המתקדמות אשר קיימות בשוק. צרו איתנו קשר כבר היום.

דילוג לתוכן