מדריך וכלים עבור בדיקת מהירות אתר

בימינו מהירות אתר היא קריטית לחווית משתמש טובה

רוצה לעשות בדיקת מהירות לאתר שלך?

    מדריך וכלים עבור בדיקת מהירות אתר


    יש מי שאומרים כי המהירות היא מהשטן, אבל במקרה של קידום אתרים מהירות היא בעלת חשיבות משמעותית.

    איך היא באה לידי ביטוי?

    מה ההשפעות שלה על מאמצי הקידום שלכם?

    מה אפשר וניתן לעשות כדי לשפר אותה?

    ובסופו של דבר כמה תעלה לכם בדיקת מהירות אתר?

    הנה כל התשובות שחיפשתם.

    לפניכם מדריך מקיף בנושא בדיקת מהירות אתר

    ורשימת כלים לצורך הבדיקה (תוכלו גם לבדוק בחינם אצלנו באתר, לינק בהמשך)

    תוכן עניינים – שיהיה קל לנווט:

    1. מדריך וכלים לבדיקת מהירות אתר
    2. בדיקת מהירות אתר
    3. האתר שלך איטי? האם לקוחות נוטשים אותו בגלל זמן טעינה ארוך?
    4. איך מהירות אתר משפיעה על הקידום בגוגל?
    5. איך בודקים את מהירות האתר?
    6. מדריך ניתוח מהירות אתר קיים – מה מאט את האתר
    7. בדיקת מהירות אתרים
    8. ביצוע בדיקה טכנית לבדיקת מהירות
    9. בדיקת מהירות אתר – כלים לבדיקת מהירות האתרים שלכם
    10. מהו טווח המחירים לשיפור מהירות אתרים?
    בדיקת מהירות אתר

    בדיקת מהירות אתר

    בואו נודה על האמת אף אחד לא אוהב לחכות, זה גורם לנו להרגיש שאנחנו לא בראש סדר העדיפויות של מי שפנינו אליו.

    אבל, כשזה מגיע לאינטרנט לצרכנים יש אפילו פחות סבלנות בזמן קנייה מקוונת. לכן בכל שנייה שלוקח לאתר שלכם להיטען, הסיכוי שאיבדתם לקוח גדל.

    יתרה מכך, גוגל מחשיבה את מהירות הדף כגורם דירוג מכריע המשפיע על מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות.

    ישנם אם כן כמה גורמים המשפיעים על מהירות טעינת הדפים באתר שלכם. חלק מהגורמים נמצאים בשליטתכם, אך רבים דורשים מומחיות חיצונית שתסייע לכם להתמודד עם הקושי, מומחיות המבצעת בדיקת מהירות אתרים.

    האתר שלך איטי האם לקוחות נוטשים אותו בגלל זמן טעינה ארוך

    האתר שלך איטי? האם לקוחות נוטשים אותו בגלל זמן טעינה ארוך?

    מחקרים מראים כי 98 אחוז מהמבקרים באתרי מסחר אלקטרוני אינם קונים דבר, גם בקרב אלו שמכניסים פריט לסל הקניות שלהם, כשלושה מתוך ארבעה נוטשים את הרכישה.

    סיבה גדולה לנטישת העגלה היא טעינת דפים איטית. כמעט 60 אחוז מהצרכנים ינטשו אתר אם הם יחוו יותר משלוש שניות של זמן טעינה – והרוב לא יחזרו.

    דרך אגב, תופעה זו נכונה לא רק לאתרי מסחר אלקטרוני, אלא לכל האתרים של העסקים כיום, כי מחקרים מראים שהמבקרים שלכם מקשרים בין התגובות של האתר שלכם לבין התגובות הכוללות של המותג שלכם.

    אתר איטי, במילים אחרות, מציע שירות לקוחות איטי, חדשנות איטית במוצר, ומצטייר כאיטי בכל השאר.

    איך מהירות אתר משפיעה על הקידום בגוגל

    איך מהירות אתר משפיעה על הקידום בגוגל?

    באופן כללי, זמן טעינת הדף של אתר אינטרנט הוא הזמן שלוקח למישהו לראות את התוכן לאחר הנחיתה.

    בדיקת מהירות אתר גוגל היא אחד מהאותות המשמשים את האלגוריתם שלה לדירוג דפים, ולכן ככל שניתן לטעון את הדפים מהר יותר פירושו שגוגל יכולה לסרוק יותר דפים בבת אחת.

    בדיקת מהירות גוגל כוללת בדיקה למהירות טעינת דפי אינטרנט המהווה חלק מכריע מהשימושיות של אתר אינטרנט, יש לזכור כי דפי אינטרנט אינם נטענים בבת אחת אלא חלק אחר חלק.

    כמו כן, מהירות אתר משתנה מעמוד לעמוד, בהתאם לתכונות של כל עמוד, לדפדפן, למכשיר ולמהירות האינטרנט.

    בדיקת מהירות טעינת אתר לאתרים מעידה על כך שאתרים הנטענים במהירות מניבים ביצועים טובים יותר במגוון מדדי שיווק, כולל מדדי קידום (SEO), ולכן גוגל תעניש אתרים איטיים מאוד (יותר מארבע עד שבע שניות כדי שהדף יהיה שמיש) מכיוון שבערך לאחר שלוש שניות, משתמשים מתחילים לחזור ל-SERPs כדי לחפש משהו אחר.

    PageSpeed Insights (PSI) של גוגל מסווגת את איכות חוויות המשתמש לשלושה קטגוריות: טובה, זקוקה לשיפור או גרועה.

    איך בודקים את מהירות האתר

    איך בודקים את מהירות האתר?

    מבחני אופטימיזציה לאתרים הן שיטות שעוזרות לעסקים לזהות מה משתבש בזמן שמשתמשים מנווטים באתר שלהם כדי שיוכלו לדאוג לפתרונות שיביאו לשיפור חוויית הלקוח.

     

    בדיקות אופטימיזציה לאתרים עוזרות לכם להבין אילו שינויים באתר עליכם לבצע כדי לשפר את חווית המשתמש ולהניע צמיחה עסקית.

     

    המפתח הוא לאמץ גישה שמתחשבת בכל מחזיקי העניין המרכזיים ביחס לאתר שלכם, מהמשתמשים ועד למנועי החיפוש הסורקים את הדפים שלכם. עליכם לשאוף להפוך את תהליך האופטימיזציה לרציף, ניסיוני ומונחה השפעה כדי להבטיח שתמקסמו את הפוטנציאל הכרוך בתקציב ובמשאבים שלכם.

     

    מדריך ניתוח מהירות אתר קיים – מה מאט את האתר

    מדריך ניתוח מהירות אתר קיים – מה מאט את האתר

    בדיקת מהירות אתר מחייבת אתכם לבצע מספר בדיקות: מבחן אופטימיזציה של מהירות, מבחן היענות לנייד, בדיקת קישורים שבורים, בדיקת שמישות, בדיקת A/B, בדיקה רב-משתנית, בדיקת SEO.

     

    כאשר אנו מבצעים מבחן אופטימזציה לאתרים של מהירות לאתר אנו מבצעים בדיקת מהירות טעינת אתר לאתרכם מספר פעמים ממיקומים שונים ומרשתות קישוריות שונות. התמקדו באזורים שבהם יש לכם הכי הרבה תנועה כדי לזהות ולתקן בעיות בקצה האחורי לטעינה וביצועים מהירים יותר.

    בנוסף, בידקו איך האתר שלכם נראה במובייל. ברור לכם שהאתר לא ייראה זהה במחשב שולחני ובנייד, אז תכננו הבדלים כמו גודל סמל מופחת, אפשרויות תפריט אנכיות, שינויים בגודל מדיה ושינויי רזולוציה. לפני ביצוע מבחן היענות לנייד, וזהו אילו היבטים באתר שלכם תוכלו להתאים לדרישות המסך הנייד.

    בכל הקשור לקישורים שבורים כדאי שתימנעו מקישור תוכן מרכזי לדפי אינטרנט שיוסרו או יושבתו. לדוגמה, אתר מסחר אלקטרוני המקשר את הבלוגים שלו לדפי מוצרים פנימיים שסביר שיוסרו כשהמלאי יגמר, עתיד למצוא עצמו גם במצב שיוביל לקישור שבור, לכן מומלץ לבצע בדיקות דו שבועיות כדי לבדוק את הנושא.

    נסו להבין על אילו בעיות הלקוחות שלכם מתלוננים כל הזמן באמצעות כרטיסי תמיכה, סקרים וכלי משוב בכל הקשור לאתר שלכם, כמו לדוגמה באמצעות סקרים הפועלים כחלונות קופצים לא פולשניים בדפים או ברכיבי אתר.

    שיפור מהירות אתר אינו תהליך ליניארי, ולעתים קרובות תקבלו רעיונות מרובים והשערות שונות לדרך הטובה ביותר לייעל את האתר שלכם.הפתרון? בדיקת A/B או בדיקות מפוצלות המאפשרות לנסות שתי גרסאות שונות של אותו דף כדי לזהות מה הביצועים הטובים ביותר עבור המשתמשים שלכם. כאשר בעצם בודקים רק משתנה אחד בכל פעם, והן גם חוסכות זמן ומשאבים לפני שמשיקים שינויים בקנה מידה מלא בכך שהן אומרות לכם תחילה אם המאמצים שלכם ישתלמו כדי לשפר את חווית הלקוח.

     

    שלא כמו מבחני A/B, שבהם אתם יכולים לבצע רק שינוי אחד בשני מבחנים שונים, בדיקה מרובת משתנים מאפשרת לכם לשנות מספר משתנים כדי לעזור לכם להבין אילו שילובים ישיגו לכם את התוצאות הטובות ביותר, אבל ניתן לבצע בדיקות אלו רק לאחר הגעה לנפח תעבורה מסוים מכיוון שצריך תנועה ניכרת כדי לבדוק כל משתנה ולקבל תובנות משמעותיות.

    אופטימיזציה לאתר עבור מנועי חיפוש היא בעלת היבט מכריע בתהליך שיפור מהירות אתרים, והדירוג בדפי תוצאות מנועי החיפוש, כאשר בדיקות SEO מאפשרות לכם לבדוק אילו מילות מפתח, כותרות, מטא תיאורים או קישורים יעזרו לכם להשיג את המטרות שלכם ולשפר את ביצועי האתר הכוללים.

    בדיקת מהירות אתרים

    בדיקת מהירות אתרים

    ניטור מהירות דף האינטרנט שלכם הוא אם כן משהו חיוני, בנוסף ביצוע מבחן מהירות לאתר יכול לשפוך מעט אור על ביצועי האתר שלכם, ועל כל נקודות התורפה הדורשות שיפור, ובעצם לעזור לייעל את האתר שלכם.

    עם זאת, ביצוע בדיקת מהירות אתר נכונה יכולה להיות עבודה מסובכת. כדי לקבל תוצאות משמעותיות, בעלי אתרים צריכים להבין את מדדי המפתח ואת שיטת הבדיקה הנכונה.

    ישנם כמה צעדים שעליכם לנקוט לפני ביצוע בדיקת מהירות אתר, כמו לדוגמה הפעלת שמירה במטמון והקפדה להשתמש ברשת להעברת תוכן (CDN) באתר האינטרנט שלכם. אלו שני כלים שיכולים להאיץ משמעותית את זמן הטעינה שלכם.

    מטמון יאחסן עותקים של קבצי אתר הן בצד הלקוח והן בצד השרת. זה מאיץ את זמן הטעינה הבא של האתר באמצעות הקבצים שהועתקו במקום לבקש אותם שוב משרת האתר, לפיכך בידקו עם ספק האירוח שלכם אם מותקנים כלי מטמון כלשהם.

    לאחר שווידאתם שיש לכם כלי מטמון, המשיכו הלאה והגדירו CDN – זוהי רשת מבוזרת גיאוגרפית של שרתי פרוקסי ומרכזי נתונים, שמטרתה לצמצם את המרחק הפיזי בין השרתים למשתמשים כדי למזער את זמן הטעינה, שימו לב ששימוש ב-CDN יכול להפחית את זמן הטעינה ב-30%.

    לאחר שיהיה לכם גם קובץ שמור וגם CDN מוכן, ביחרו כלי לבדיקת מהירות אתר. ישנם כמה כאלו.

    ביצוע בדיקה טכנית לבדיקת מהירות

    ביצוע בדיקה טכנית לבדיקת מהירות

    לפני שניגע בכלים השונים שמסייעים לנו בבדיקת המהירות של האתר, בואו נדבר על ביצוע בדיקה טכנית לבדיקת מהירות לאתר.

    הפעלת בדיקה כזו עשויה להימשך דקות ספורות בלבד, אך התוצאות שתקבלו מהבדיקה עשויות בסופו של דבר לתת לכם לא מעט מידע כי מבחני מהירות האתר יכולים לעזור לזהות בדיוק אילו רכיבים, כמו תמונות, JavaScript, CSS ואלמנטים של צד שלישי מאטים את האתר שלכם. בקשת HTTP משמשת להורדת כל האלמנטים הללו, שבסופו של דבר מהווה גורם מרכזי במהירות הטעינה של דף האינטרנט שלכם.

    בניגוד לדפי אינטרנט מהעבר, חלק נכבד מהאחריות על זמן טעינת הדפים נדחקה לדפדפנים, פשוט בשל האופי הדינמי של האפליקציות והאתרים של היום. עם זאת, סביר להניח שרוב המבקרים היומיים שלכם יגיעו לאתר שלכם בפעם הראשונה, כך שאין נתונים המאוחסנים בדפדפן שלהם, ושילוב קבצים יבטיח שהחוויה שלהם תהיה מהירה וללא הפרעות, בנוסף להבטחת המטמון המותאמת שלכם, הן עבור תוכן סטטי והן עבור תוכן דינמי, שלא תחייב הורדת משאבים חוזרת.

    בדיקת מהירות אתר – כלים לבדיקת מהירות האתרים שלכם

    בדיקת מהירות אתר – כלים לבדיקת מהירות האתרים שלכם

    כאמור, ישנם כלים רבים לבדיקת מהירות אתרים, כמו גם מבחני מהירות אתר לנייד, כדי לעזור. הנה כמה מהם שכדאי לכם לבחון:

    1. 1. Google PageSpeed Insights

    זהו כלי פופולרי לבדיקת מהירות האתר שמקבל ציונים למהירות האתר שלכם בסולם שבין 0 ל-100, יכול ליצור בדיקות הן עבור שולחן העבודה והן עבור אתר האינטרנט הנייד, כולל הצעות לשיפור מהירות אתר.

    1. 2. Pingdom

    ניתן לבדוק את האתר שלכם על סמך מיקום, והוא יספק את ציון הביצועים שלכם, זמן טעינת הדף, גודל העמוד, גודל התוכן (בחלוקה לפי סוג תוכן), והמספר הכולל של בקשות, וכן יציע הצעות לשיפור המהירות. קל גם להפעיל מחדש בדיקה על ידי לחיצה על צילום המסך של הדף שלכם, וכן ניתוחים מפורטים יותר, לפתור בעיות ולבצע שינויים במהירות.

    1. GTMetrix

    זהו מבחן מהירות מקוון, שכשהמבחן מסתיים, מתקבלים שני ציונים עיקריים: ביצועים, ש-GTMetrix מציין שהם בעצם ציון הביצועים של  Google Lighthouseבשילוב עם כמה הערכות מותאמות אישית משלו, ופריסה המדרגת את מידת הביצועים של הדף שלכם, כשהוא גם מפרק תוצאות בכמה דרכים אחרות, כולל הדמיית מהירות המציגה את טעינת הדף שלך כציר זמן של צילומי מסך בכל חיוני אינטרנט חיוני, הערכת מבנה המראה היכן לבצע אופטימיזציה של הדף שלכם, ותרשים מפל המתעד את זמן הטעינה של כל אחד מהם.

    מהו טווח המחירים לשיפור מהירות אתרים

    מהו טווח המחירים לשיפור מהירות אתרים?

    בעולם הרחב טווח המחירים לשירותי אופטימיזציה לאתרים נע בין 50 דולר ל-12,000 דולר המחירים תלויים במספר גורמים, כולל הגודל והפורמט של האתר שלכם והניסיון ותוכנית השירות של ספק השירות שלכם. בארץ המחירים קצת יותר שפויים והטווח הוא בין 500 ש"ח ל-7000 ש"ח. ההבדל בתמחור נובע מאופן התמחור (האם הוא שעתי או כללי), וכן מהמוניטין של מי שאחראי לשיפור המהירות, ובעיקר האמינות שלו, לכן מומלץ לבקש תיק עבודות מסודר והמלצות מלקוחות קודמים.

    רוצים לדעת כמה יעלה לכם שיפור מהירות אתר וורדפרס, פנו אלינו ב- CXM ונשמח לעזור לכם.

    רוצה לעשות בדיקת מהירות לאתר שלך?

      שאלות נפוצות לגבי מהירות אתר

      • למה חשוב לבצע בדיקת מהירות אתר?

        חשוב לבדוק את מהירות טעינת האתר על מנת לדעת שהאתר נטען בזמן הנדרש והמצופה בימינו.

        הזמן הממוצע שבו הגולש מחליט אם להמשיך לגלוש באתר או לנטוש ולהמשיך לאתר אחר נע בסביבות 2 שניות.

        אם האתר שלכם נטען בפרק זמן ארוך משמעותית מהממוצע, אז האתר שלכם בבעיה, וכך גם העסק שלכם!

      • כמה מהר צריך להיטען אתר ב-2023?

        בקיצור, האתר שלך צריך להיטען מהר ככל האפשר!
        זמן טעינת האתר האידיאלי עבור אתרי מובייל הוא 1-2 שניות.
        53% מהביקורים באתר מהנייד ננטשים אם הטעינה של הדפים נמשכת יותר מ-3 שניות.
        עיכוב של 2 שניות בזמן הטעינה הביא לשיעורי נטישה של עד 87%
      • מה נחשב ציון מהירות אתר טוב?

        90 ומעלה
        ציון של 90 ומעלה נחשב טוב. 50 עד 89 הוא ציון שדורש שיפור,
        ומתחת ל-50 נחשב לקוי.

      שירותי קידום אתרים שאנחנו מציעים

      אנחנו ב-CXM כחברת קידום אתרים נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע ככל האפשר בקידום האתר של העסק שלכם!

      כאשר אנו מתמקדים בהבנת הלקוחות שלנו וצרכיהם, ומאפשרים להם לפתח אסטרטגיות תרבות ממוקדת לקוחות, כזו היוצרת נאמנות המביאה להבאתם של לקוחות חדשים.

      אנו עושים זאת תוך מתן יחס אנושי ומקצועי כאחד ללא קשר לזהות הלקוח וגודלו, ודואגים לעיצוב חווית לקוחת באופן אישי וברמה גבוהה.

      בידקו אותנו ותגלו שהלקוחות שלנו אוהבים לעבוד איתנו בשל הזמינות, הגמישות וכמובן התוצאה הסופית שמקדמת את העסק שלהם ומביאה ללקוחות חדשים.

      קידום אתרים אורגני בגוגל לעסק

      רוצים לקבל יותר מידע על קידום אתרים אורגני בגוגל לעסק?

      רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

        קידום אתרים לוקאלי

        רוצים לקבל יותר מידע על קידום אתרים לוקאלי?

        רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

          קידום אתרים אורגני בינלאומי

          רוצים לקבל יותר מידע על קידום אתרים אורגני בינלאומי?

          רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

            קידום אתרים אורגני לחנויות ואתרי מכירות

            רוצים לקבל יותר מידע על קידום אתרים אורגני לחנויות ואתרי מכירות?

            רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

              שיווק באמצעות תוכן

              רוצים לקבל יותר מידע על שיווק באמצעות תוכן?

              רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

                כתבות יח"צ ובניית לינקים

                רוצים לקבל יותר מידע על כתבות יח"צ ובניית לינקים?

                רוצים לקבל הצעת מחיר מדוייקת?

                  לקוחות שבחרו בנו

                  רוצה לעשות בדיקת מהירות לאתר שלך?

                    דילוג לתוכן