גוגל שופינג
כל מה שרציתם לדעת על קמפיין גוגל שופינג עבור אתר המכירות שלכם
תוכן עיניינים:
- למה גוגל שופינג כל כך מצליח?
- מי יכול לסייע לכם עם מדריך גוגל שופינג
- הקמת קמפיין גוגל שופינג
- גוגל שופינג ישראל עם חברת CXM
גוגל שופינג, בטח נתקלתם בשם הזה לא מעט בזמן האחרון. אז מה זה גוגל שופינג? ובכן בעבר קראו לזה מודעות פרטי מוצר. מדובר אם כן בשירות שמסופק על ידי גוגל המאפשר ללקוחות לחפש, להציג ולהשוות מוצרים. בטח קרה לכם שחיפשתם בגוגל אחרי מוצר ופתאום הופיעו בדף התוצאות הראשי של מנוע החיפוש או בכרטיסיית הקניות, מוצרים שדומים למה שחיפשתם. לדוגמה, אם חיפשתם אחר 'נעלי ריצה אדומות' ב-Google, אז פתאום תופענה מודעות ממומנות בראש הדף. במקרה כזה אם תבחרו בכרטיסיית הקניות יפתח בפניכם עמוד שיפרט את כל הנעליים האדומות שיש, כולל מחירים וכדומה. אתם אולי לא מודעים לכך, אבל כאן פגשתם את גוגל שופינג.
למה גוגל שופינג כל כך מצליח?
מאז הופעת הבכורה של גוגל שופינג ישראל היא הפכה לפלטפורמה היעילה ביותר למכירת מוצרים קמעונאיים באינטרנט באמצעות חיפוש. קמפיינים של שופינג בגוגל מאפשרים לכם לנחות בראש העמוד, מה שמבטיח שעיני הגולשים באינטרנט יתמקדו ישירות במוצר המוצג ויזואלית למולם וידעו מה המחיר שלו. לפעמים זמן קצר לאחר שהם ניסו לחפש מוצר דומה.
למה הפכה הפלטפורמה הזו לכל כך פופולארית? כי היתרון שלה הוא שאתם יכולים להגיש בקלות את כל המוצרים שלכם דרך פיד אחד שמגיע ישירות לצרכן, ואף להשיק באמצעות הפיד הזה מוצרים חדשים ללא מאמץ. עד כאן הכל ברור, אלא שכדי להשתמש בגוגל שופינג ישראל עליכם להשתמש בשתי פלטפורמות שונות: Google AdWords ו-Google Merchant Center.
מי יכול לסייע לכם עם מדריך גוגל שופינג
Google AdWords הוא המקום שבו אתם כקמעונאים מנהלים את מסעות הפרסום שלכם לקניות. הפלטפורמה הזו מאפשרת שליטה בתקציבים, הצעות מחיר, הגדרות כגון מיקום, תזמון הצגת מודעות, וכן לבצע אופטימיזציה על סמך תובנות ביצועי המודעות מחשבון AdWords, ואילו Google Merchant Center הוא היכן שקמעונאי ישמור את 'פיד המוצרים', הכולל מאפיינים של המוצרים למכירה. תכונות כאלה כוללות EAN, מחיר, צבע ו-ISBN.
התחילו אם כן בשלב הראשון של מדריך גוגל שופינג שלכם בכך שיהיה עליכם ליצור חשבונות בשתי הפלטפורמות הללו. עבור Google AdWords מדובר בהליך פשוט שניתן לעשות באמצעות התחברות לגוגל. גם הגדרת חשבון ב- Google Merchant Center היא הליך פשוט יחסית שבמסגרתו תידרשו להזין מידע על העסק שלכם ולאמת את כתובת האתר שלכם.
אבל כאן הכל רק מתחיל. כי גוגל שופינג משתמש בעדכוני מוצרים שהועלו כדי לאנדקס תוצאות חיפוש, אך הוא שואב את התמונות המופיעות מאתרי הקמעונאות המתאימים. בגלל זה, חשוב לבצע אופטימיזציה של תמונות המוצרים והרישומים שלכם באתר שלכם לפני שאתם רצים לשווק אותם בגוגל שופינג. עליכם לזכור כי קניות בגוגל היא חוויה ויזואלית במיוחד, ולכן תמונות המוצרים שלכם הן ללא ספק החלק החשוב ביותר ברישום שלכם. גוגל יודעת זאת, ובמטרה לספק חווית קניה מעולה לצרכנים – למעשה תמנע מסעות פרסום של קניות בגוגל אם התמונות יהיו באיכות נמוכה. יתרה מכך, גוגל מבצעת בדיקות איכות תכופות ואינה מהססת להשעות חשבונות בגוגל שופינג.
לאחר מכן מגיע הזמן ליצור את עדכון נתוני המוצרים שלכם. זהו המידע שלמעשה מספר לגוגל הכל על המוצרים שלכם. נתונים אלה חיוניים מכיוון שהם עוזרים למצוא ולהציג את המוצרים שלכם כאשר אנשים מחפשים מונחים או מאפיינים מסוימים של מוצרים.
אבל כדי להציג את המוצרים שלכם בגוגל שופינג, אתם צריכים לשלם. בעוד שGoogle Merchant Center היא הדרך שבה גוגל מקבלת את פרטי המוצר שלכם, הרי ש-, Google AdWords היא הדרך שבה הצרכנים רואים את המוצרים שלכם, וכל זאת באמצעות מסעות פרסום של קניות.
הקמת קמפיין גוגל שופינג
לאחר קישור חשבון Google AdWords שלכם, תוכלו ליצור מסע פרסום של קניות בגוגל ולפרסם את המוצרים שלכם. ישנן כמה דרכים שונות להתחיל. דרך אחת לשם הקמת קמפיין גוגל שופינג היא באמצעות חשבון Google Merchant Center שלכם, שאותו תוכלו לקשר אל חשבון Google AdWords שלכם דרך דף קישור החשבון. אתם אמורים להיות מסוגלים לגשת אליו מאותו מקום, ומשם, תוכלו פשוט ללחוץ על צור קמפיין קניות, ואזו ביחרו את יעד מסע הפרסום. זה יכול להיות יעד של מכירות, הפניות או תנועה לאתר. זיכרו כי מסעות פרסום של תעבורת אתרים מביאים את האנשים הנכונים לאתר שלכם, וכמו שאתם מבינים גוגל מתאימה כל מסע פרסום כך שיתאים ליעד שלכם אז הקפידו לבחור את הקמפיין המתאים.
גוגל שופינג ישראל עם חברת CXM
היום כבר כולם יודעים כי מסעות פרסום כאלו מובילים למכירות באינטרנט. איך זה נעשה? פשוט מאוד, קמפיינים של גוגל שופינג מביאים מכירות ישירות לאתר החנות שלכם, זה נשמע פשוט, אבל אם בכל זאת הלכתם לאיבוד בתוך כל ים המושגים הזה, ואתם זקוקים למומחיות שלנו כי לא ממש ברור לכם מה זה גוגל שופינג הרי שאנו ב- CXM נשמח לסייע לכם ולבנות עבורכם את הקמפיין המתאים.