קידום ביוטיוב
מנוע החיפוש של הוידאו - השני אחרי גוגל
תוכן עניינים:
- מה זה קידום ממומן ביוטיוב
- למה דווקא יוטיוב?
- כיצד לבצע אופטימיזציה לקידום סרטונים ביוטיוב?
- קידום ערוץ יוטיוב עם תמונות ממוזערות וכותרות
- כיצד ליצור סרטונים ויראליים?
מה זה קידום ממומן ביוטיוב
קידון ממומן ביוטיוב, נעשה באמצעות Google Ads, וזאת דרך מעולה לפרסם את תוכן הווידאו שלכם ב- YouTube או בתוצאות החיפוש. הפרסומת שלכם יכולה להגיע בכמה צורות אל הצופים של יוטיוב, אם זה בוידאו אשר מופעל לפני הסרטון אותו הצופים בחרו או באנרים של תמונה או טקסט אשר רצים על הוידאו בזמן שהוא מנגן.
למה דווקא יוטיוב?
כיום יש המון פלטפורמות המאפשרות לכם לפרסם בעזרת סרטוני וידאו, אבל פרסום ביוטיוב זו הפלטפורמה היחידה אשר נותנת לכם את אפשרויות פרסום במחיר נמוך מאוד. ברוב הסוגים של הפרסומות שתעלו ביוטיוב, אתם תשלמו רק אם הצופה רואה לפחות 30 שניות מהפרסומת או במקרים מסוימים, רק אם הצופים ראו את כל הוידאו. זאת אומרת, שאם יש לכם סרטון של 30 שניות והגולש לחץ על "דילוג" עליו לאחר צפייה של 29 שניות, קיבלתם פרסום חינם ועדיין תוכלו לשמור את הצופה לרימרקטינג.
כיצד לבצע אופטימיזציה לקידום סרטונים ביוטיוב
שאלה נפוצה היא כיצד אתם, כמשווקים ביוטיוב, יכולים למקסם את אופטימיזציית מנועי החיפוש עבור הסרטונים והערוץ שלכם. להרבה משווקים ביוטיוב יש כבר ניסיון עם קידום אתרים עבור מנוע החיפוש של גוגל, אבל האלגוריתם של יוטיוב עובד אחרת. עם גוגל, כדי לעלות בדרגות, האתר שלך צריך להיות בנוי טכנית בצורה ידידותית ונגישה למנועי חיפוש, להכיל תוכן באיכות מעולה ולקבל קישורים מהמון אתרי צד שלישי שמצביעים עליו. אבל עם יוטיוב אתם לא יוצרים אתר ולא בהכרח מקשר צופים לסרטונים שלכם מאתרים אחרים. זו יותר חוויה עצמאית, וכל מה שאתם עושים זה להכין סרטונים מעולים. אז איך בכל זאת דואגים לקידום סרטונים ביוטיוב וממקסמים את ה-SEO שלכם?
שימוש בכל הפונקציות הנתונות
כשאתם יוצרים ערוץ לקידום ממומן ביוטיוב ומעלים את הסרטונים שלכם, יוטיוב מציעה לכם את כל הממשקים שאתם צריכים על מנת למקסם את הוידאו שלכם ולעזור לכם בקידום הסרטונים ביוטיוב. כל פונקציונליות קיימת מסיבה כלשהי, לכן דאגו לבדוק כל אפשרות, להשתמש בכל כלי ותכונה זמינים. קל להתעלם מחלק מהשדות האופציונליים, אך זו טעות. יוטיוב רוצה את עזרתכם בהבנת האופן הכי טוב שבו ניתן לסווג ולהבין את הסרטון שלכם, וכיצד תרצו שיוצג בפני הצופים האפשריים. לכן, השתמשו בכל התכונות לפחות פעם אחת בכל סרטון.
איכות התוכן
יוטיוב עוסקת בדבר אחד: סרטונים נהדרים שאנשים רוצים לצפות בהם הרבה. לכן מדד זמן הצפייה הוא המדד החשוב ביותר להצלחה. אם מישהו נוטש את הסרטון שלכם בשלב מוקדם, סביר להניח שהוא לא יופיע בתוצאות החיפוש. אם אנשים צופים ברוב הסרטון שלכם, יש לו סיכוי גדול יותר להופיע בפני יותר אנשים. עיינו בדוח זמן הצפייה בניתוח הערוץ שלכם ובעיקר בדקו את דוח "שימור הקהל" כדי לראות היכן בדיוק אנשים מפסיקים לצפות בסרטונים.
עקביות של צמיחה
יוטיוב אוהבת לתגמל ערוצים שיש בהם יותר מסתם סרטון טוב אחד, כך שהעלאת סרטונים באופן עקבי והגדלת מדדי הערוץ שלכם, זמן צפייה ומנויים לערוץ, תעזור לסרטונים שלכם להופיע יותר בדף תוצאות החיפוש. מנויים מהווים אינדיקטור מצוין לעקביות הצמיחה של הערוץ שלכם. לדוגמא, יוטיוב מציג את הסרטונים שלכם בדף הבית של המנויים שלכם, והיתרון עשוי להיות שהסרטונים שלכם מופיעים יותר בתוצאות החיפוש לאלו שנרשמו ולאנשים שמנויים לערוץ דומה לערוץ שלכם.
קידום ערוץ יוטיוב עם תמונות ממוזערות וכותרות
הדבר החשוב ביותר בזמן קידום ממומן ביוטיוב, מעבר לייצור סרטון יוטיוב נהדר, הוא לוודא שיש לכם את התמונה הממוזערת והכותרת הטובים ביותר. התמונה הממוזערת והכותרת הם שני פיסות המידע החשובים ביותר בזמן קידום ערוץ יוטיוב והם עוזרים לצופים שלכם לקבל את ההחלטה האם ללחוץ. לתמונות הממוזערות שלכם בחרו תמונה שהיא ייצוג ברור למה שהסרטון שלכם עוסק בו. התמונה צריכה להיות ברורה גם כשהיא קטנה, כדי להיות מובנת גם בצפייה במכשיר נייד. תמונות ממוזערות שמציגות פנים של אנשים, בעלי חיים וצבעים מנוגדים בהירים נוטים לבלוט. הדרך הקלה ביותר להחליט מה צריכה להיות התמונה הממוזערת שלכם היא לחפש סרטונים דומים. בדקו את כל התמונות הממוזערות שמציגים בהם וראו על אילו אתם הכי רוצים ללחוץ.
כותרות חשובות לא פחות. לרוב אנשים מחפשים סרטונים על ידי הזנת טקסט, כך שכאשר יש כותרת תואמת יותר את מה שחיפשו, זה עשוי להגדיל את הסיכויים ללחיצה על הסרטון.
השימוש ביוטיוב כערוץ שיווקי מסתכם כמה דברים שחשוב לדעת:
פשוט תציגו כמה מודעות
קידום ממומן ביוטיוב או פרסום ביוטיוב, שנעשה באמצעות Google Ads, הוא דרך לפרסם את תוכן הווידאו שלכם ביוטיוב או בתוצאות חיפוש, כך שתוכלו למקסם את טווח ההגעה שלכם. זה יכול להיות הסרטון שלכם שמופעל לפני שמשתמש צופה בסרטון של אחר או מופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב שאנשים יכולים לצפות בו באופן מלא. יוטיוב תציע לכם לבחור בין כמה סוגי פרסומות, יש פרסומות ללא אפשרות דילוג, פרסומות עם דילוג אחרי 15 שניות, באנרים, ועוד. כל סוג של פרסומת מגיע לרווח שונה, ולכן חשוב לבדוק ולנסות איזה פרסומות מניבות יותר רווח, בהנחה ואתם רוצים להציג פרסומות בסרטונים שלכם.
תיצרו את התוכן שלכם בעצמכם
אם יש לכם את התקציב והמשאבים הדרושים, ואתם בטוחים שיצירת תוכן יכולה לעזור להגעת היעדים השיווקיים והעסקיים שלכם של קידום ביוטיוב, תוכלו להתחיל ליצור תוכן משלכם. רוב העסקים צריכים להתחיל ביצירת סרטוני עזרה, אותם סרטוני הדרכה שאנשים ימצאו כאשר הם מחפשים איך להפעיל מוצר. אם אתם צריכים לספק שירות לקוחות, וידאו הוא כלי נהדר לשימוש מכיוון שהוא עונה על אותה שאלה פעמים רבות מבלי לדרוש מאמץ רב יותר מצוות שירות הלקוחות שלכם. אם יש לכם מותג כלשהו, הכינו תכנים בנושא. אם אתם עושים משהו מיוחד, אם יש לכם סיפור ייחודי לספר, אם אתם רוצים להיות תורם תרבותי או כל מוטיבציה אחרת ליצירת תוכן, השתמשו ביוטיוב כערוץ לשיווק תוכן, ותהפכו ליוצרי התוכן של עצמכם.
כיצד ליצור סרטונים ויראליים
סרטונים ויראליים, הם אותם קטעי וידאו שגורמים בעולם סערה ומתפשטים במהירות, ונצפים על ידי מיליוני אנשים. אז איך ליצור סרטון כזה?
סיפור
על פי מחקרים שנעשו הסרטונים המשותפים והוויראלים ביותר נוטים להיות סיפורים שבהם נוצרת תגובה רגשית עמוקה אצל הקהל. למשל, סרטונים שמספרים סיפורי ניצחון אישי מול מצוקה. סיפורים אלו גורמים לצופים להרגיש משהו שהוא חלק מהחוויה האנושית האוניברסלית.
מבחן שיתוף של עשר מילים
סרטון ויראלי הוא סרטון שאנשים רבים חולקים עם הרבה אנשים, ולכן מבחן נהדר הוא מבחן בן עשר מילים. כשאתם יוצרים את הרעיון לסרטון שלך, או אפילו אם כבר הכנתם אותו, שאלו את עצמכם, "מהן עשר המילים שהייתי משתמש בהן כדי לתאר את הסרטון הזה?", ספרו לחברים ובדקו מה התגובות שלהם. אם עשר המילים האלה משכנעות מספיק, אז עשיתם עבודה טובה ביצירת משהו שיש לו פוטנציאל ויראלי. אם אתם לא יכול לשכנע מישהו עם עשר המילים האלה לצפות בסרטון שלך, סביר להניח שהסרטון לא יהיה להיט.
אז אם החלטת שזה הזמן לפרסם בקידום ממומן ביוטיוב, אתם מוזמנים לפנות אלינו, חברת CXM ולבנות איתנו ביחד קמפיין מקצועי אשר מיועד במיוחד למרקם המיוחד של הצופים ביוטיוב.