שיווק B2B
שיווק לעסקים שעובדים עם עסקים - Business to Business - שיווק B2B
תוכן עניינים:
- מה זה שיווק דיגיטלי B2B?
- מה זה B2B בעצם?
- בניית אסטרטגיית B2B.
- מתכונת SEO לחברות B2B.
- לסיכום.
- חברת CXM, מומחית לשיווק B2B.
מה זה שיווק דיגיטלי B2B
שיווק B2B הוא שיווק המקשר חברות לבין חברות אחרות (Business to Business) B2B marketing.
לא כמו צרכן רגיל אשר יכול לבצע כל רכישה על דעת עצמו, כאשר מדובר על חברה גדולה או קטנה שיוצרת אתכם קשר, לוקח זמן רב יותר לסגור עסקה, וזה בגלל שמדובר תמיד במספר של החלטות ארגוניות ולעיתים מנהליות.
תהליך זה איננו חלק ומהיר ויכול להכיל בתוכו שינויים לאורך הדרך עקב דעות שונות של דרגים שונים בחברה איתה התחלתם לעבוד, ולכן צריך לדעת מראש לייעל את הפעילות העסקית כדי לחסוך זמן וכסף לתהליך הארוך אליו אתם נכנסים.
מה זה B2B בעצם?
b2b מה זה – ההסבר הפשוט והקצר – אמל"ק:
עסק לעסק – פעילות של שני גופים עסקיים הפועלים אחד מול השני.
מה זה B2B ההסבר הארוך יותר –
כאשר ישנם גופים עסקיים המעוניינים לפעול בשווקים ולהעניק ו/או לקבל שירותים עסקיים מגופים עסקיים אחרים בשוק, בדרך כלל הם יחפשו שירותים או מוצרים מחברות שיכולות להעניק להם את רמת השירות הדרושה, את איכות וכמות המוצרים הנדרשת וכך הלאה.
להבדיל מהצרכנים הרגילים, הצרכן העסקי, בד"כ יצטרך הרבה יותר מכל דבר שהצרכן הרגיל ירצה או יוכל לרכוש, לכן הפעילות של העסקים בתחום ה B2B עוסקת במתן שירותים המתאימים לדרישות האלו.
נושא השיווק לחברות העסקיות שמחפשות שירותים עסקיים נקרא באנגלית b2b marketing.
סרטון בנושא שיווק B2B
צפו בסרטון באורך 13 דקות, המדבר על שיווק B2B ובניית אסטרטגייה מהתאריך 07.05.2022 עם הדובר גארי ויינרצ'וק (מאוד מפורסם):
בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי B2B
בניית אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי B2B שונה בכמה דברים מאסטרטגית מכירה ללקוח קצה, וצריכה להציב לעצמה מספר יעדים חשובים והכרחיים:
קודם כל, בניית תהליך מסודר בו אתם חושפים את העסק שלכם והשירותים שאתם מציעים ללקוחות פוטנציאליים במגזר אליו אתם מכוונים.
אנו מעניקים שירותי שיווק b2b לסטארטפים המעוניינים להקים מערכי שיווק מתקדמים על מנת להגיע לכמה שיותר משתמשים רלוונטים, על מנת לעזור לסטארטאפים להגדיל את ה LTV מאותם משתמשים בצורה הנכונה ביותר.
התהליך צריך לכלול בתוכו:
מיתוג מודרני שנראה מקצועי
בניית תדמית חזקה,
הרחבת קשרים עסקיים על ידי נטוורקינג בכנסים ומפגשים רלוונטיים לתחום,
הכרה של סוג ומרחב הלקוחות הפוטנציאליים,
וטירגוט לדרגים מסוימים אשר רלוונטיים לעסקה.
טירגוט:
ניתוח מעמיק של מי הם הלקוחות אותם אנחנו מחפשים.
המטרה היא לפלח את קהל היעד ללקוחות שיש להם פוטנציאל לפנות אלינו ולא לפנות לכל מי שאפשר ולחכות שניפול על מישהו מתאים כי זה כמו לחפש מחט בערימה של שחת, ובזבוז של תקציב ומשאבים.
אתם כחברה חייבים לדעת מי הם השווקים שלהם השירות או המוצר שלכם רלוונטיים, מי הם בעלי התפקידים אליהם אתם צריכים לפנות, והאם השירות שלכם רלוונטי למקום בו הם נמצאים.
רימרקטינג:
טכניקת פרסום ממוקד אשר בשנים האחרונות גרמה ממש למהפכה ופתחה בפני מפרסמים אפשרות פרסום נקודתי ואיכותי.
שיווק מחדש הלא הוא ה- Remarketing, הוכח כאחד מאמצעי הפרסום האפקטיביים ביותר ברשת, והוא מתמקד בשתי הפלטפורמות הכי חזקות בשוק היום:
רימרקטינג בגוגל – גוגל מספקת לנו מספר של אפשרויות מבחינת הקהלים השונים להם נרצה להגיע מחדש ו"להזכיר" לגבי האתר או השירות שלנו.
השיווק מגיע אל כל מי שכבר ביקר באתר או אפילו רק התעניין בנושא הקשור למוצר או שירות אותו אנחנו מציעים. קמפיין שיווק מחדש יכיל מסר פרסומי הנוטה לקריאה לפעולה כמעט מיידית, וזה מכיוון שהמשתמש הספציפי הזה כבר נחשף ומכיר את האתר והשירות שלנו.
סרטון באורך 4:45 דקות המסביר על גוגל רימרקטינג:
ריטרגטינג בפייסבוק – פייסבוק חברת הבת של חברת מטא מציעה למפרסמים סוג קצת שונה של ריטרגטינג, היא מאפשרת ליצור מודעות שיווק מחדש לפי גולשים שביקרו באתר שלכם ולא ביצעו את הפעולה שרצינו שיעשו, כמו השארת פרטים.
לקמפיין הזה נוכל להוסיף גם את מיקום הלקוח הפוטנציאלי, סוג החברה שיש לו, ושאר מאפייני פילוח אשר קיימים בפייסבוק, וכל זה בעזרת הפיקסל שיודע להעביר מידע ממוקד אודות הגולשים בצורה שלא פוגעת בפרטיותם (בשנת 2022 הפרטיות של הגולשים הוא נושא רגיש וטוב שכך).
קמפיין ריטרגטינג עובד מצויין לצורך שיווק b2b בפייסבוק מפני שניתן לטרגט את קהלי היעד המדוייקים ביותר שכבר נכנסו וביצעו פעולות או אפילו המרות באתר או באפליקציה שלכם.
סרטון באורך 5:18 דקות בנושא אסטרטגיית ריטרגטינג בפייסבוק ליצירת יותר מכירות
יצירת תכנים מקצועיים באופן שוטף אשר יגיעו אל קהלי היעד הרלוונטיים לכם דרך פלטפורמות שיווקיות שונות משיווק B2C (שיווק ללקוחות קצה).
מקומות שבעיקר צריך להתרכז בהם כוללים:
- שיווק בלינקדאין – המאפשרת להגיע ישירות למקבלי ההחלטות הרלוונטיים ולחסוך פנייה והתמקדות בלידים מחברה מסוימת שאינם אחראים לתחום אותו אתם משווקים (הרחבה בהמשך).
- קידום אורגני וממומן בגוגל – לפי מילות מפתח ממוקדות המותאמות לשיווק B2B.
- בניית רשת קשרים חוזרים שתעזור להבליט אתכם בשיטת "פה לאוזן".
לינקדאין:
הפלטפורמה מציעה את היכולת הטובה ביותר לפילוח וטירגוט לפי עיסוק מקצועי של כל משתמש.
למשל, ניתן לטרגט מנהלי רכש או מנהלי פרויקטים או להשתמש בפלטפורמה לצורך שיווק b2b לסטארטפים מה שמקנה לכם את היכולת למקסם ולייעל את הפרסום והשיווק שלכם ללקוחות פוטנציאליים בזירת השיווק B2B בלינקדאין, ויותר מזה, משתמשים בלינקדאין יודעים שמטרת הפלטפורמה היא תוכן שיווקי ומכירתי, ולכן שיווק מעט יותר "אגרסיבי" נתפס כעניין רלוונטי ולא מציק ונדחף.
קידום אתרים SEO לחברות B2B
שיווק דיגיטלי b2b עבור חברות תעשייה מתחיל מהאתר שלכם והוא מוצר חשוב לנוכחות שלכם ברשת, זה המקום בו אתם יוצרים את הרושם הראשוני והעיקרי על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
האתר אותו אתם מציגים צריך להיראות מעוצב, להיות עדכני ונוח לשימוש.
לא לשכוח להתאים את האתר למובייל.
הרבה חברות B2B עוברות לעבודה דרך אפליקציות ואתרים מותאמים למובייל.
בתוך האתר שלכם חשוב מאוד ליצור גם תוכן איכותי שנותן ללקוח הפוטנציאלי שלכם ידע והרגשה של איך זה לעבוד איתכם וגם מה אתם מציעים מעבר לרק מוצר אלא גם שירות וקשר אישי גם כשמדובר בלקוח שהוא חברה.
יצירת תוכן איכותי דורשת מומחיות בתחום, יצירתיות, זמן ועדכון בזמן אמת של שינויים.
התחרות בעולם השיווק הדיגיטלי היא גדולה, ולכן התוכן וצורת ההגשה יכול להיות מה שמבדיל בין העסק שלכם לבין המתחרים.
מומלץ לעבוד עם עורכי תוכן ומומחי דיגיטל אשר מקצועם הוא להוסיף ערך ואיכות שמוצג באתר.
אפילו כיום יש עדיין חברות אשר ממעיטות בערכן של הרשתות החברתיות ואינם מבינות את התועלת שהן נותנות כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי B2B,
כאשר יש לכם עמוד פייסבוק או דף באינסטגרם, כל פעם שמישהו עושה לכם לייק או כותב תגובה, זה מעלה אתכם באלגוריתם של גוגל.
בנוסף לכל זה מוסיפים גם קידום ממומן (PPC). בעלות של כמה שקלים ביום ופילוח נכון של משתמשים, ניתן להגיע הישר למסך של קהל היעד שלכם.
כיום הפניה אל עמוד נחיתה מיועד לנושא ספציפי או אל בלוג, מאמר או המלצה היא שיטה חשובה כי הרבה גולשים היום כבר יודעים להתעלם ולחסום פרסומות.
לכן, תוכן ממומן כמו פוסטים או ציוצים ממומנים בטוויטר הם שיטה טובה להביא יותר לקוחות לעומת לפרסומות או באנר. כמובן שבדפי נחיתה ובלוגים יש מקום ליותר תוכן, כך שניתן להשתמש יותר במילות חיפוש אשר בנוסף גם יעלו אתכם בחיפוש האורגני בגוגל.
לסיכום:
עכשיו שאתם יודעים על קצה המזלג מה דרוש לחברה בשביל שיווק B2B, עם כל הנתונים האלו, זכרו שהמוניטין של החברה שלכם הוא הדבר הכי חשוב להצלחה שלכם.
מרבית החברות המצליחות כיום הן בעלות נוכחות מקוונת ודיגיטלית וקשה למצוא חברות שאין להן אתר אינטרנט ופרופיל לפחות ברשת חברתית אחת.
עם זאת לקוחות מחפשים מישהו בעל מוניטין וכאן נכנס היחס האישי שאתם נותנים ללקוחות שלכם, ואת ההתרשמות מהיחס הזה הם יעבירו הלאה דרך הפלטפורמות המקוונות.
אל תהססו להשתמש בהשפעתם של לקוחות קיימים על מנת לשווק את העסק שלכם ובקשו המלצות, ביקורות, אזכורים ואפילו לייקים מלקוחות קיימים בשביל להרשים את הלקוחות הבאים שלכם.
חברת CXM, מומחית לשיווק B2B
חברתנו שמה דגש מיוחד על לקוח אשר הוא חברה בעצמו וצריך לשווק את עצמו לחברה אחרת.
אנו יודעים ומכירים ששיווק B2B הוא איננו ללקוח קצה אשר קונה מוצר וממשיך בחייו.
השירות שאנחנו מציעים לכם מתמקד ביצירת קשרים ארוכי טווח.
שיווק B2B מצריך הרבה תכנון, סבלנות ויכולת עמידה בשינויים שקוראים על הדרך.
למוצרים ושירותים שבהם סגירת עסקה תלויה בהרבה אנשים, חייבים להשקיע הרבה ובאופן חכם כדי להשיג תוצאות. אנחנו כאן כדי לצאת אתכם למסע ולהביא לכם את התוצאות הטובות ביותר.
רוצה לחזור לפסקה מסויימת?
תוכן עניינים: