פיתוח אפליקציות

פיתוח אפליקציות – עולם ומלואו בטלפון הנייד שלכם

  1. פיתוח אפליקציות, איפה מתחילים?
  2. מי בכלל צריך אפליקציה?
  3. איך מרוויחים כסף עם האפליקציה?
  4. פיתוח אפליקציות בחברה מתמחה או מפתח פנים ארגוני?
  5. אבטחת מידע בזמן יצירת אפליקציות.
  6. בניית אפליקצית מובייל אל מול האתר הקיים.
  7. שלבים חשובים בזמן יצירת אפליקציות.
  8. אנדרואיד מול IOS – דומה אבל שונה
  9. כמה טיפים חשובים ליצירת אפליקציה.
  10. עלות פיתוח אפליקציה
  11. בואו נסכם.
  12.  קצת עלינו.

 

פיתוח אפליקציות, איפה מתחילים?

אפליקציות מובייל הן חלק חשוב ביותר במהלך השיווק והשירות של כל חברה גדולה וגם חברה קטנה. אך חשוב להכיר שמדובר בתהליך ארוך שלעתים עלול להיות מסובך, ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתאימים ומקצועיים על מנת למנוע בעיות ועיכובים מיותרים. תחילתה של פיתוח האפליקציה יתחיל תמיד בבדיקה: מה הולך להיות השימוש של האפליקציה שלכם? האם מדובר על אפליקציה שנועדה ללקוח קצה שרוכש מכם מוצרים או מקבל ממכם שירות? או אולי מדובר באפליקציה פנים ארגונית שמקלה על העובדים שלכם בתהליכים מסוימים? לפי הצרכים האלו בונים מסמך מפורט שנקרא אפיון ומשם בונים את האפליקציה המיועדת. מחזור חיי האפליקציה ממשיך מפה לעיצוב, פיתוח, בדיקות איכות ושחרור גרסה ללקוחות. עבודה לפי שלבים עוזרת לכם ולנו להתמקד במספר מטרות מתוכננות ומאורגנות, אשר בסופן נגיע ביחד למוצר איכותי.

פיתוח אפליקציות

מי בכלל צריך אפליקציה?

אפליקציה היא מוצר שאנחנו רוצים לשקיע בו כאשר יש לנו רעיון למשחק, שירות, או מוצר שמבחינתכם שווה להשקיע בו זמן וכסף. ובנוסף יש גם אפליקציות שהן פשוט גרסה למובייל של אתר שכבר קיים, כי זה מאוד מיושן ולא נוח לגלוש באתר "רגיל" במסך הקטן של הפלאפון. האפליקציה תאפשר למשתמש לגלוש בנוחות בקלות ולבצע בה מגוון של שימושים.

איך מרוויחים כסף עם האפליקציה?

אם מדובר באפליקציה עם לקוחות קצה, אז יש מספר דרכים להרוויח מן האפליקציה שלכם:

  • פרסומות- תוכלו להרוויח כסף על ידי הכנסה של שטחי פרסום באפליקציה וממשוק שלהם עם מערכת הפרסומות של גוגל.
  • מכירה פנימית- אם אתם מפתחים לדוגמא משחק אז תוכלו למכור שדרוגים שונים לאפליקציה.
  • מכירה עתידית- אם האפליקציה תצליח, תוכלו למכור אותה כמו כל מוצר דיגיטלי אחר.

פיתוח אפליקציות בחברה מתמחה או מפתח פנים ארגוני?

הרבה מהחברות הגדולות בשוק מעסיקות מפתחי אפליקציות שעובדים בחברה ואחראיים לכל הממשקים שקשורים לאפליקציה ומה שמסביב. לעומת זאת, חברות בינוניות וקטנות לא תמיד יכולות להרשות לעצמן לשלם למפתח, מעצב ומאפיין משכורות של משרה מלאה, ולכן הן פונות אל חברות אשר מתמחות בבניית אפליקציה אשר יכולות לבנות להן חבילה שתכלול בתוכו את כל המרכיבים הדרושים לפי תקציבים שסוכמו מראש. במידה ויש עיכוב או טעות בחישוב סך שעות העבודה הנדרשות, מי שנאלץ לספוג את העלויות הוא חברת התוכנה ולא אתם. 

אבטחת מידע בזמן יצירת אפליקציות

כאשר מפתחים אפליקציה חייבים לדעת איך לנהל את אבטחת המידע, אחרת אם האפליקציה בטעות תהיה לא מוגנת זה עלול לעלות לכם גם בבריחת משתמשים וגם בתביעות משפטיות. אז מה חשוב לעשות כדי לוודא שהמידע שלכם מאובטח?

  • הצפנה – כל מידע שמועבר לאפליקציה צריך להיות מוצפן כך שגם אם מישהו יצליח לגנוב את המידע, יהיה לו קשה לקרוא אותו.
  • בסיס נתונים – בסיס הנתונים שלכם לא יהיה מחובר לאינטרנט. 
  • ניתוק- במקרה שהמשתמש לא ביצע שום פעולה במשך זמן שהוגדר מראש, יתבצע ניתוק אוטומטי מאפליקציה. 
  • עדכון אבטחת מידע – כמו כל הטכנולוגיות כך גם אלו שפורצים אלהין משתדרגים ולומדים כל הזמן דברים ושיטות חדשות ולכן חובה לשדרג את אבטחת המידע באופן קבוע. 

בניית אפליקצית מובייל אל מול האתר הקיים

דבר שחשוב להבין מראש הוא שגרסת האפליקציה שלכם תהיה די שונה מגרסת האתר שלכם. בגלל השינויים בקצב תרבות הצריכה ומעבר לצריכת כמויות תוכן ורכישה למובייל, זה כבר ממש לא מספיק רק לייצר התאמה של האתר הרגיל שלכם לפתיחה בנייד וטאבלט.

מספר נקודות שמומלץ לשקול לפני שמתחילים בתהליך:

  1.  תקציב

התאמה של אתר "רגיל" לסלולר לוקחת הרבה פחות זמן וכסף מאשר פיתוח של אפליקציה. אבל עדיין ההתאמה דורשת עבודה שתכלול בתוכה דברים כמו: התאמה של גודל רזולוצית מסך למובייל, התאמה לאחיזת המכשיר גם לרוחב וגם לגובה, הכנסה של אופציה להוציא שיחה על ידי כפתור אשר מיועד לכך.

  1. חווית משתמש

אפליקציות הן בדרך כלל בנויות בצורה אשר יותר נוחה ללחיצה על כפתורים דרך הנייד והכנסת פרטים. באתר מותאם למובייל חייבים לוודא שהכפתורים והמקומות להכנסת פרטים הם נגישים ולחיצים בנייד. ופה אני יכולה לספר לכם מניסיון אישי שניסיתי לבצע רכישה באתר כלשהו והכל עבד בסדר עד שהייתי צריכה להכניס כתובת למשלוח, משהו באיזור הזה לא הצליח לתקשר עם המכשיר הנייד שלי ולא הצלחתי לבצע את הרכישה, מה שגרם לי לא לחזור לאתר הזה לא רק דרך הנייד אלא בכלל.

  1. עיצוב מורכב

אפליקציות מציעות לכם יותר אפשרויות לעיצוב מאשר אתר רגיל. העיצוב הוא תמיד חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש באפליקציה.

  1.   מהירות

אפליקציות מתמודדות יותר טוב עם כמויות גדולות של תוכן ולכן כאשר נכנסים לאתר "רגיל" במובייל הוא יכול להיות מאוד איטי לעומת האפליקציה שמתמודדת היטב עם האתגר ושומרת על מהירות טעינה גבוהה.

  1.  עדכונים

עדכון אתר הוא תהליך קצר יותר שאיננו תלוי בגורמים חיצוניים כמו החנויות של גוגל ואפל. אם אתם יודעים שיש לכם עדכונים רבים לבצע במהלך התקופה הקרובה אז קחו את זה בחשבון.

שלבים חשובים בזמן יצירת אפליקציות.

  1. בחינת הרעיון – לפני שאתם בכלל משקיעים זמן ומשאבים על פיתוח האפליקציה, חשוב מאוד לעשות סקר שוק מקיף. בסקר השוק חשוב לבדוק מספר דברים עיקריים: האם יש אפליקציה דומה שכבר רצה בשוק? ואם לא, אז האם בכלל יש צורך בה בשוק? האם יש לקוחות שיש להם פוטנציאל להפוך ללקוחות שלכם?
  2. הבאת הרעיון אלינו – בפגישה הראשונה מתכנסים כל מי שמעורב בפרויקט, מהצוות שלכם והצוות שלנו. אנחנו דנים ומחליטים יחד על מהלך הפרויקט ומה הם לוחות הזמנים הדרושים בשבילו. 
  3. אפיון – האפיון הוא מסמך המכיל בתוכו את כל המרכיבים של האפליקציה. מסמך זה יעזור לתהליך להיות אפקטיבי ומסודר. הוא יכלול בתוכו את המסכים השונים, תיאור מטרות, מבנה ראשוני, הסבר על תהליכים, תכונות שונות שהאפליקציה תכיל וסיפורי משתמש למצבים שונים (USE CASES) שיש להם היתכנות בזמן השימוש באפליקציה.
  4. השקעה בעיצוב ובנייה של חווית משתמש – השלב הבא יכלול את כל הקשור לעיצוב האפליקציה שלכם: איך יראו כל מסכי האפליקציה מבחינת עיצוב גרפי, בחירת פונטים, בחירת הצבעים המתאימים, עיצוב כפתורים שונים ומיקומם לפי חוקי UX (חווית משתמש). העיצוב הוא חלק משמעותי לתגובת המשתמשים, ההבנה שלהם איך האפליקציה עובדת והאם הם בכלל ימשיכו להשתמש בה.
  5. בניית מערכות לניהול האפליקציה – ברוב האפליקציות שיש היום בשוק, יש אפשרות לנהל את המידע שנכנס ויוצא מהאפליקציה על ידי מערכת ניהול מוגנת אשר רק למנהל האפליקציה יש גישה אליה. מערכת זו מאפשרת לכם לשלוט על כל התכנים הקיימים באפליקציה שלכם, כמו למשל: תמונות, תוכן כתוב, מידע על לקוחות, עסקאות שנעשו דרך האפליקציה, וכדומה. הגישה למערכת זו בנויה מהרשאות שונות לפי סוגי משתמש, ורק משתמש בדרגה מסוימת יקבל גישה למערכות רגישות כמו שליחת הודעות נוטיפיקציה שיקפצו למשתמשים על מסך המכשיר שלהם.
  6. החלטה על סוג הפיתוח של האפליקציה: אפשר לפתח אפליקציה היברידיות שנכתבת על בסיס של טכנולוגיות פיתוח תוכנה שיושב על פלטפורמות קיימות כמו: HTML, CSS, JavaScript. היתרון באפליקציה כזאת היא שהיא תתאים לכל סוגי המכשירים וסוגי מערכות ההפעלה. לעומת זאת בניית אפליקצית נייטיב היא תהליך ארוך ומורכב יותר, בגלל שזה דורש פיתוח ייעודי לכל פלטפורמה, וזה איננו יושב על טכנולוגיות תוכנה של אתרים. היתרון בסוג זה היא האפשרויות הטכנולוגית שלה, שהיא כמעט ללא הגבלה, שליטה מדויקת יותר בביצועים ויכולת לניהול של כמה זיכרון האפליקציה שלכם תתפוס במכשיר של המשתמש. 
  7. פיתוח – זהו שלב מאוד טכני שבו מתכנתים מקצועיים מפתחים את האפליקציה שלכם באמצעות תוכנות פיתוח המיועדות למובייל, העבודה נעשית על סמך האפיון אותו בנינו וכל שינוי שאנחנו רוצים לעשות צריך קודם כל להיכנס לאפיון כדי שיהיה מעקב קבוע. את הפיתוח מומלץ לעשות בחברה שמתמחה בפיתוח אפליקציות, שכן הן מכירות את התהליך ויש להן כבר כל הכלים הנדרשים לכך. פיתוח אפליקציה כולל בתוכו גם את החלק שהמשתמש רואה שנקרא Frontend או GUI וגם איך האפליקציה עובדת מבפנים מבחינת קוד, אלגוריתם, ומאגר נתונים וזה נקרא Backend. בנוסף חשוב לזכור שישנם הבדלים בין פיתוח לאנדרואיד ופיתוח ל – IOS.
  8. בדיקות – שלב קריטי ביותר. הדבר האחרון שאתם רוצים זה חודשים של השקעה באפיון, עיצוב ופיתוח, ואז כאשר האפליקציה עולה למשתמשים יש חלקים שלא עובדים. שלב זה נקרא QA (בדיקות איכות). בודק התוכנה יודע מצד אחד להתרכז במקרי משתמש שאנחנו חושבים שהמשתמשים יעשו אבל הוא יודע גם לבחון דברים יותר לעומק כמו למשל שמאגר הנתונים שלנו מעודכן ושלחיצת כפתור באמת מביאה את התוצאה לה אנחנו מצפים. לעיתים נוצר מצב שכן קיימים באגים ותקלות באפליקציה אך הם אינם קריטיים ועושים החלטה מודעת לצאת איתם והם יתוקנו בגרסה הבאה שתצא.
  9. שחרור גרסה לחנויות – כאשר האפליקציה סוף סוף מוכנה, מגיע הרגע להעלות אותה לחנות האפליקציות. התהליך איננו מסובך אבל כן צריך להכיר אותו. מומלץ להקים משתמש משלכם כדי שתוכלו לעדכן את האפליקציה באופן חופשי ללא תלות בחברת הפיתוח כאשר תרצו לבצע שינויים ועדכונים. גם החנות של גוגל וגם החנות של אפל עושות בדיקה לאפליקציה וזה תהליך שעלול לקחת עד שבועיים אז מומלץ להכניס את זה לשיקולים של לוחות זמנים.
  10. עדכונים – כל אפליקציה צריכה עם הזמן שדרוגים ועדכונים מה שצריך להיות חלק מהחוזה שלכם מול החברה המפתחת.

פיתוח אפליקציה של אנדרואיד מול IOS 

מערכות ההפעלה של גוגל ואפל הן המתחרות הכי חזקות בשוק האפליקציות ודווקא התחרות ביניהם היא מה שגורמת להן להיות הכי טובות. רוב המשתמשים היום לא מכירים בכלל מערכות הפעלה אחרות הקיימות בשוק כמו FIRE של אמזון וקאי שאפילו נמצאת במקום השלישי אחרי אנדרואיד ואפל.

ההבדלים בין המערכת של אנדרואיד למערכת הפעלה של אפל, הם לא קטנים. אנדרואיד היא מערכת הפעלה "פתוחה", כלומר כל מי שרוצה יכול להשתמש בה ולא צריך אישור מיוחד מגוגל. לעומת זאת מערכת ההפעלה של אפל היא מערכת "סגורה", מה שאומר בעצם שרק אפל מייצרת ומספקת מכשירים עם מערכת הפעלה זאת וכל אפליקציה שרוצה לעבוד במכשירי אפל צריכה לעמוד בקריטריונים מאוד נוקשים שלהם כדי לעלות לחנות. 

הבדל נוסף ומשמעותי בין המערכות הוא העלות. כדי להשתמש במערכת תכנות של אפל ואישור להעלות אפליקציות לחנות צריך לשלם לא מעט כסף, סביבות ה-100 דולר לשנה רק לרשיון. אבל, אם האפליקציה שלכם היא לא פנים ארגונית אלא משהו שצריך להגיע בסופו של דבר אל משתמש קצה, אין ברירה אלא להשתמש גם באפל, אחרת עלולים להפסיד המון משתמשים כי הקהל שם הוא גדול.

כמה טיפים חשובים בזמן יצירת אפליקציה.

1. דעו מה היא מטרת האפליקציה.

בזמן בניית אסטרטגיית הפיתוח, תשאלו את עצמכם למה שמישהו ירצה להשתמש באפליקציה שלכם? התשובה על כך תבהיר לכם את הכיוון אליו אתם הולכים עם מוצר שלכם. ואם כבר יש משהו דומה בשוק, חישבו מה ואיך אתם יכולים ליצור משהו טוב יותר.

2. מי הוא קהל היעד שלכם?

סקר שוק והגדרה של קהל היעד יעזור לכם להבין איזה סוג של אפליקציה תצטרכו לבנות בשביל להגיע אליו. 

3. אל תסתבכו ואל תסבכו

שמרו על עיצוב ופיצ'רים אשר ידידותיים למשתמש, זכרו שלאנשים אין זמן וסבלנות היום לדברים מסובכים ומבולגנים.

4. היו מקוריים

הרבה מהאפליקציות החדשות היום בשוק קיימות כבר בכל מיני ורסיות שונות, מה שיביא את המשתמשים דווקא לאפליקציה שלכם היא כל דבר שיהפוך אותה לשונה ומיוחד. 

5. לא לוותר על עיצוב מקצועי 

רוב המשתמשים כיום כבר ראו אפליקציה אחת או שתיים בחייהם ולכן הם ישר ידעו לזהות אפליקציה שמעוצבת באופן מסודר, ברור, ואסתטי. העיצוב ישאיר על המשתמש רושם טוב על החברה ועל האפליקציה שלכם.

6. שיווק וקידום ASO

אל תחכו שמשתמשים יבואו אליכם, השקיעו תקציב גם באסטרטגיית קידום ברשתות חברתיות וגוגל APPLICATION SEARCH OPTIMIZATION או במילים אחרות ASO.

עלות פיתוח אפליקציה

על מנת לחשב מחיר פיתוח אפליקציה צריך קודם כל להגדיר את הצרכים שלכם מראש ולדעת מה התקציב המדויק שאותו תוכלו להשקיע. סוגי פיתוח שונים יושבים על טווח רחב מאוד של מחירים. המחיר יקבע לפי מידת המורכבות של האפליקציה והשירותים הנלווים כמו: עיצוב, סוגי הפלטפורמה ותחזוקה של האפליקציה. אם תדעו מה הוא התקציב מראש, זה יעזור לכם למצוא חברת פיתוח אפליקציות שהכי תתאים לכם מבחינת השירותים שהיא יכולה לספק אל מול המחיר המוצא. כמובן שתמיד מומלץ לשמוע מלקוחות קודמים גם על התהליך וגם על התוצר הסופי של אותה החברה. 

כמה דוגמאות לטווחי מחירים לפיתוח ויצירת אפליקציות שאתם יכולים למצוא:

  • פיתוח אפליקציה פשוטה יחסית לצורכי עמוד אחד סגור, כמו לדוגמא דף נחיתה בלבד שמשאירים בו פרטים.

10,000 – 5,000 ש"ח

  • בניית חנות אינטרנטית שבדרך כלל יושבת על ממשק קיים המיועד לחנויות מסוג זה ותכלול בתוכה גם פריסה לקטגוריות של מוצרים וגם מערכת סליקה.

8,000-15,000

  • בניית אפליקציה של חדשות או רדיו אשר כוללת ממשקים, תמונות וכתבות שמתחלפות על בסיס יום יומי.

20,000 – 50,000 ש"ח

  • פיתוח אפליקציות למשחקים כוללות בדרך כלל גם הרבה עיצוב גרפי ואפקטים ויזואליים.

100,000 – 20,000 ש"ח

בואו נסכם

עולם פיתוח אפליקציות המובייל מכיל בתוכו המון אפשרויות לפיתוח אפליקציות חדשות ולפיתוח אפליקציות לצרכי עובדים ושותפים בכל מקום ובכל זמן. אסטרטגיית מובייל טובה וחזקה תאפשר לכם לשמור על יתרון מול המתחרים. משתמשים מורידים ומוחקים אפליקציות על בסיס יומי ואם לא תשקיעו בתכנון, בנייה וביצוע מעולים אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אפליקציה ששטה לה בחנויות עם ציון נמוך. לכן חשוב לפעול לפי כל השלבים המצוינים מעלה וגם להיעזר באנשים מקצועיים שמכירים את תחום פיתוח האפליקציות מבפנים ומבחוץ.

קצת עלינו

חברת CXM מאמינה שיצירת אפליקציות איכותיות דורשת הבנה, כישורים ומעקב אחר כל העדכונים אשר מתחדשים יום יום בשוק. אנחנו יודעים שאתם מחפשים חברה מקצועית עם ניסיון בפיתוח אפליקציות שתיתן לכם שירות מקיף ומקצועי במחיר נוח ובאיכות ללא פשרות. הגעתם למקום הנכון, צרו קשר כבר היום לקבלת הצעת מחיר לפיתוח האפליקציה שלכם.

עיצוב אפליקציה

תוכן עניינים: עיצוב אפליקציית מובייל מה חשוב לשים עליו דגש בזמן העיצוב הודעות דחיפה מרובות – טעות נפוצה אפליקציה מחיר – כמה זה יעלה לכם בסופו של דבר עיצוב ui ux עם חברת ui   1סמארטפונים הם כבר לא עניין לתקשורת בלבד: כיום הם מכסים צרכים מרובים ועוזרים לנו לפתור מגוון בעיות. אפליקציות מובייל מאפשרות…

עיצוב ממשק משתמש

לפעמים לא קל לראות את התמונה הרחבה יותר של איך האפליקציה יכולה להיראות ולתפקד. לכן כדאי להשקיע באפליקציה שתפיק לידים ותניב מכירות לעסק שלך. השלב הראשון של כל פרויקט ארכיטקטורת מידע הוא הבנה מקיפה של משתמשי האפליקציה, כך שתוכל לארגן את התוכן והמידע בצורה הרלוונטית עבורם. סגנון שירטוט המתאר, wireframing באמת מאלץ אותך להתמקד במבנה…
דילוג לתוכן