שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי – מלך המכירות
תוכן העניינים:
- אז בעצם, מה זה שיווק דיגיטלי?
- מה הם סוגי השיווק הדיגיטלי הכי פופולריים כיום?
- יתרונות מול חסרונות בשיווק הדיגיטלי.
- בניית אסטרטגיה שיווקית.
- CXM – סוכנות שיווק דיגיטלי שתתאים לעסק שלכם.
- תמחור.
אז בעצם, מה זה שיווק דיגיטלי?
ברוכים הבאים לעולם הכי רלוונטי ומתחדש כיום בשוק המסחרי בכל העולם ובפרט בישראל.
שיווק דיגיטלי הוא בעצם שימוש בפלטפורמות דיגיטליות שונות במטרה לייצר חשיפה לעסק שלכם דרך הדיגיטל.
כיום אין כמעט אדם שאין לו מכשיר נייד וחשבון לפחות בפלטפורמה חברתית אחת. מה שבעצם אומר שאתם כחברה יכולים להגיע לכל לקוח שאתם רוצים דרך שיטות שונות של שיווק ופרסום דיגיטלי, ובעזרתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצרים דומים למוצר שלכם או אפילו חיפשו משהו בתחום דומה לתחום החברה שלכם באחת מפלטפורמות האינטרנט.
מה הם סוגי השיווק הדיגיטלי הכי פופולריים כיום?
לכל עסק יש שיטות שיווק שונות המתאימות לו, חברות שיווק דיגיטלי וסוכנות שיווק דיגיטלי המתמחות בתחום יודעות להתאים לכם מומחה מטעם החברה שהוא יועץ שיווק דיגיטלי, וזאת המומחיות שלו.
תפקידו הוא להבין לעומק ולפרוס את צרכי החברה ולמנף אותם לתוכנית שיווק ופרסום דיגיטלי אשר מותאמת אישית לכל לקוח.
נכון שיש כיום עדיין חברות בשוק שעושות את השיווק הדיגיטלי שלהן בעצמן, אך דווקא זה מונע מהן לראות את הפריסה הרחבה שקיימת היום ואת כל האופציות הקיימות בשיווק דיגיטלי לעסקים ולהתמקד יותר מידי בפלטפורמה אחת כאשר המון מהלקוחות שלהם נמצאים בפלטפורמה שונה לחלוטין.
לדוגמא, חברה שמפרסמת עצמאית פוסטים שיווקיים רק באינסטגרם עלולה לפספס את הלקוחות צעירים יותר שנמצאים היום יותר בטיקטוק ואת הלקוחות המבוגרים יותר שנמצאים בפייסבוק.
ולכן חשוב, בהתאם לצרכי המוצר שלכם לדעת לשלב בין הפלטפורמות הבאות. ולכן לעיתים תוכנית שיווק דיגיטלי לעסקים וחברות גדולות יכולה להיות מאוד שונה מתוכנית שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים.
רוצים לבדוק כמה עולה שיווק דיגיטלי?
תעברו למחשבון המחיר החכם שהכנו שיתן לכם הערכת מחיר לשיווק הדיגיטלי של העסק שלכם
רשתות חברתיות
כיום שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים נעשה ברובו דרך הרשתות החברתיות.
שיווק ופרסום דיגיטלי דרך רשתות חברתיות כולל בתוכו פרסומים ופעילות במדיה החברתית במטרה להביא גולשים לאתר האינטרנט שלך, או אפילו לרכוש את המוצרים דרך פלטפורמות של קנייה ישירה דרך פייסבוק ואינסטגרם.
כשאתם עובדים עם חברות שיווק דיגיטלי או סוכנות שיווק דיגיטלי, הן בוודאות מכירות כל פיצ'ר חדש שיוצא בפלטפורמות אלו, וזה מתפקידו של יועץ שיווק דיגיטלי לדעת לעדכן את תוכנית השיווק דיגיטלי לעסקים שלכם לפי כל החידושים והעידכונים הקיימים כיום.
לדוגמא, אם פעם רק בפייסבוק היה ניתן לרכוש ישירות מהרשת החברתית, כיום גם אינסטגרם כבר מכילה בתוכה אופציה לרכישה מבלי לצאת לאתר חיצוני.
בנוסף בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, העסק יכול לפרסם לעוקבים שלו דרך פוסטים "רגילים", החיסרון בזה שככה פחות מגיעים ללקוחות חדשים, במיוחד אלו שעדיין בכלל לא מכירים ולא שמעו על העסק שלכם.
מה שסוכנות שיווק דיגיטל יודעת לעשות כיום זה למנף את הפוטנציאל של הלקוחות שעדיין לא עוקבים אחריכם.
ניוזלטרים ופרסום דרך המייל.
ניוזלטר הוא מייל פרסומי שיותר קשר קבוע עם הלקוחות שלכם ומשאיר אותכם בתודעה שלהם.
ליצור ולשלוח ניוזלטר במייל הוא מאוד זול ומהיר ולא דורש טכנולוגיות שדורשות למידה מוקדמת, המייל מגיע ישירות ללקוח.
תוכלו גם לראות כמה מהלקוחות ששלחתם להם מיילים באמת הגיעו לאתר שלכם דרך אותו המייל.
לרוב הדיוור יתקבל בברכה על ידי הלקוחות שלך, הם הרי נרשמו מרצון לשירות הזה.
הניוזלטר נשלח לרשימת הלקוחות שלכם אחת לכמה זמן, לפי החלטתם ולפי תוכנית שאתם בונים עם סוכנות שיווק דיגיטלי.
המייל מכיל בתוכו תוכן אינפורמטיבי לגבי המוצרים שלכם, מוצרים חדשים ומבצעים חמים.
מומלץ ליצור כותרת לא מאיימת ולא מכירתית מדי בכדי לא להרתיע את הקוראים. כמובן שלא לשכוח לשים כפתור "קריאה לפעולה" אשר יקח את הלקוח ישירות אל האתר שלכם אל העמוד הרכישה המיועד, ולא לעמוד הראשי שבו הלקוח עלול לאבד עניין.
חשוב לזכור לא "להפציץ" במיילים כי אתם עלולים לגרום ללקוח לעשות ביטול רישום או להכניס אתכם לרשימת הספאם שלו.
ולא לשכוח להתאים את המייל למובייל כי היום הרבה מאוד אנשים קוראים את הדואר האלקטרוני שלהם בפלאפון.
שיווק דיגיטלי בגוגל אורגני וממומן
שיווק דיגיטלי בגוגל או פרסום ממומן דרך גוגל מתבצע דרך מערכת שנקראת Google Ads. דרכה מעלים מודעות פרסום, עמודי נחיתה, מילות מפתח בהן אתם מעוניינים להופיע בתוצאות גוגל, מחיר לקליק ונתונים טכניים נוספים.
יועץ שיווק דיגיטלי צריך להכיר את המערכת ואת הפיצ'רים השונים שלה שגם משתנים כל הזמן.
כמובן יש גם את הקידום האורגני בגוגל – השיווק האורגני או בשפתו המקצועים SEO, מתמקד בשיווק תוצאות חיפוש לפי מילים פופולריות בכל חיפוש דרך גוגל, מבלי צורך לשלם להם.
שימוש במילות מפתח מסוימות, בעצם מגדיל את התנועה שנכנסת לאתר.
סוכנות שיווק דיגיטלי בדרך יודעת גם להתאים את הקוד ומבנה האתר, שיפור התוכן על ידי הכנסת מילות המפתח והתאמתו לאלגוריתם החיפוש של גוגל.
תבדקו את מחירון קידום אתרים העדכני שהכנו
רימרקטינג
רימרקטינג או שיווק מחדש, הוא כלי פרסום שדרכו נוכל להגיע לכל מי שכבר ביקר באתר שלנו.
זה מאפשר לנו להגיע ללקוח פוטנציאלי לעיתים שכבר רכש אצלנו מוצר ונציע לו מוצר נוסף או לקוח שביקר באתר אבל לא היה משוכנע מספיק כדי לבצע רכישה. זאת טכניקת פרסום שהולכת וגדלה מאוד היום ומאפשרת לנו למקסם את מירב התועלת שאנחנו יכולים להפיק מכל פרסום שמוצג לגולשים שכבר הביעו עניין במוצר שלכם.
יתרונות מול חסרונות בשיווק הדיגיטלי.
שיווק דיגיטלי לעסקים באינטרנט ובמובייל הפך בשנים האחרונות לאפוס המרכזי של כל עסק, גדול או קטן. יש לכך כמה סיבות. הטכנולוגיה עוטפת אותנו מכל כיוון ואין שום סיבה שבעולם השיווק ופרסום ישארו מאחור. אך בכל דבר יש כמון דברים טובים ודברים טובים פחות. הנה כמה דוגמאות לשני הצדדים:
יתרונות:
- פילוח קהל היעד –
יתרון הבולט זהו פילוח קהל היעד לפי צרכי החברה. מנהל השיווק הדיגיטלי יכול להגדיר בכל הפלטפורמות בהן החברה משתמשת, את קהל היעד שאליו הוא רוצה להגיע. הוא יכול להגדיר דברים מאוד ספציפיים כגון: גיל, מין, מיקום גאוגרפי, תנועת הגולשים, מילות מפתח שהמשתמש חיפש ועוד אפשרויות פילוח שונות ומרובות. יותר מכך בשיווק דיגיטלי גוגל יש כיום ברשת ממש רשימות של מילות מפתח פופולריות שמומלץ להשתמש בהן.
- פלטפורמות שונות לשיווק-
המגוון של פלטפורמות בהם ניתן להשתמש כיום כדי לשווק באינטרנט הוא מאוד רב ואף ממשיך לגדול בקצב מסחרר ולהתפתח לכיוונים ושיטות חדשות אשר עוזרות לאופטימיזציה גדולה יותר של הפוטנציאל של החברה שלכם. דרך הפלטפורמות אפשר לכוון באופן יותר מדויק את קהל היעד לפרסום. כל חברה יודעת לבחור איזה פלטפורמה יותר מתאימה למוצר שלה ולסוג הלקוחות אותם היא מחפשת. כלומר, לא כל מוצר חייב לפרסם גם באינסטגרם גם ביוטיוב או פייסבוק. הכמות של סוגי פלטפורמות שונות, נותנת אופציות פעולה גדולות יותר, ומאפשרת להגיע לקהל היעד בצורה מדויקת יותר. כמובן שלכל פלטפורמה יש עלויות שונות, מה שנותן לכם להתאים את התקציב פרסום שלכם לפלטפורמה ספציפית.
- יציאה מגבולות המדינה-
שיווק דיגיטלי נותן לכם את האופציה להגיע לקהל רחב שנמצא לעיתים גם בחו"ל. כך כשהפרסום שלכם מגיע לקהל גדול יותר, הוא חושף אתכם ללקוחות שאינם דווקא בישראל.
- עלויות נמוכות יחסית-
עלויות שיווק יכולות לנוע מ-0 לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים דרך פוסטים בלבד, ועד לתקציבים של מיליונים לחברות גדולות יותר. בדיוק בשביל זה כל פלטפורמה מאפשרת לכם להחליט את תקציב הפרסום שתרצו להשקיע מראש, ולפי זה לקבוע את כמות הימים או השעות או מספר הפוסטים שהפרסום יעלה. יועץ שיווק דיגיטלי בדרך יודע לחלק את התקציב לפי אופטימיזציה מרבית של התקציב.
- זמינות מיידית-
שלא כמו שיווק דרך פרסומות ופליירים, הזמן עד לעליה של הפרסום לאוויר, ולרגע ביצוע הרכישה או הרישום הוא ברמה של כמה דקות. אם הלקוח צריך לזכור את הפרסומת שראה בטלוויזיה כדי לרכוש משהו, הוא עלול לשכוח מהמוצר או למצוא מוצר חלופי שהוא מעדיף. לעומת זאת בדיגיטל הרכישה היא מיידית, הפרסומת לוקחת את הלקוח ישר לחנות ומעודדת אותו לצאת לפעולה ברגע זה.
- בקרה על איכות התכנים-
על ידי כלים לניהול נתוני מכירה והקלקה, ניתן ללמוד דברים שמאוד חשובים להמשך הפעילות, כמו למשל: מה הן השעות שקהל היעד נחשף יותר לפרסום, באיזה מקומות יש יותר התעניינות מצד לקוחות, בדיקות A/B שמאפשרות לבדוק שתי פרסומות שונות לאותו מוצר ולראות איזה מצליחה יותר.
- שינוי תוכן מהיר-
האפשרות לשנות ולערוך פרסומים באופן דיגיטלי עולה בכמה רמות גם מבחינת האיכות וגם מבחינת הזמן שהדבר מתבצע. כאשר משווק העלה פרסום הוא יכול לערוך אותו בהתאם לשינויי הסביבה או כתגובה לפרסום מתחרה תוך דקות. לעומת פרסום קלאסי שיקח זמן ואי אפשר לבצע שינויים בפרסומת בטלוויזיה או שלט חוצות, שלאלו לוקח יותר זמן עד שמתבצע שינוי בתוכן או בפרסום עצמו.
כפי שאתם רואים, היתרונות בעולם השיווק הדיגיטלי הפכו אותו לחלק בלתי נפרד מהצלחת כל עסק, אבל כמובן שיש גם חסרונות, אמנם הם פחות אבל עדיין מאוד חשוב שנכיר גם אותם.
חסרונות:
- הגעה לאוכלוסיות שפחות נמצאות ברשת וגם בדיגיטל-
ישנן קבוצות ספציפיות באוכלוסייה שעדיין לא יודעות מה זה שיווק דיגיטלי, ומתקשות או מסרבות להסתדר עם רכישה דרך פרסום באינטרנט. למשל, אנשים מבוגרים שאינם נמצאים בכלל ברשתות החברתיות ודווקא כן ירכשו משהו שראו בפרסומת בעיתון, רדיו או בטלוויזיה. כך שאם המוצר שלכם מתאים גם לאוכלוסיה זו, שווה לשלב בין שיווק ופרסום דיגיטלי לפרסום בפלטפורמות הישנות יותר.
- מעקב שוטף אחר ביצועי הפלטפורמה-
כאשר אתם מפרסמים באופן דיגיטלי יש נטייה לשכוח או לחשוב שזה לא חשוב לעקוב אחרי ביצועי הפרסומים, להגיב ללקוחות, ולטפל בתלונות המגיעות דרך הפלטפורמות.
- תמחור-
עלויות של פרסום בדיגיטל אמנם נמוך יחסית לשיווק הישן אבל אם לא נעזרים ביועץ שיווק דיגיטלי אתם עלולים להוציא כסף על פלטפורמות שלא יתאימו לכם או יותר גרוע, בגלל שישנה תחרות גדולה על כל לקוח, מי שישקיע סכומים נמוכים ובמקומות הלא נכונים, לא יקבל כמעט חשיפה.
- שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים-
עסקים קטנים נאלצים להילחם עם החברות הגדולות ודווקא בדיגיטל יהיה להם יותר קל להגיע ללקוחות הקבועים שלכם שדווקא עליהם אתם מסתמכים. אבל גם בדיגיטל יש לחברות גדולות יותר תקציב, מה שבעצם מביא ליותר חשיפה שעלולה להיות דווקא על חשבון חברות קטנות יותר.
- עדכונים בפלטפורמות על בסיס קבוע-
החיסרון הכי לא נעים בשיווק דיגיטלי לעסקים הוא כמות העדכונים שכל פלטפורמה מוסיפה כמעט על בסיס חודשי. אמנם הפלטפורמות קוראות לזה "שדרוג", אך זה אומר שמי שאחראי אצלכם על השיווק הדיגיטלי חייב לעקוב על כל עדכון ושינוי אחרת לפתע תגלו ירידות חדות במכירות והקלקות ולא תדעו למה. כאשר מדובר בשיווק דיגיטל לעסקים קטנים, זה עלול לגרום להפסדים פספוס של לקוחות חדשים וקיימים.
- "הטרדת קהל יעד"-
מכירים את זה שאתם מדברים עם חברים על מוצר מסוים ואז פתאום מופיעה לכולכם פרסומת לאותו המוצר בפייסבוק? מלחיץ קצת, במיוחד למי שאינו מבין איך השוק לשיווק דיגיטלי לעסקים עובד. בנוסף, כאשר אתם עושים פילוח קהל יעד, יכול להיות מצב שהקהל שהגדרנו לא מתעניין בכלל במוצר שלנו, והקהל עלול להגדיר אותו כספאם.
לסיכום, לשיווק הדיגיטלי יש יתרונות וחסרונות, אבל במקרה זה היתרונות עולים בהרבה על החסרונות, שכמובן חשוב להכיר. בעזרת שיווק דיגיטלי לעסקים אתם תגידו ליותר לקוחות וללקוחות עם יותר פוטנציאל לרכוש את המוצרים שלכם.
בניית אסטרטגיה שיווקית.
בבניית אסטרטגיה שיווקית מומלץ להיעזר בחברות שיווק דיגיטלי אשר מכירות ומבינות את תחום הדיגיטל מבפנים.
שיווק דיגיטלי לעסקים כיום, כולל בתוכו כמה וכמה אופציות של אסטרטגיות וטכניקות שונות.
שימוש נכון ומושכל בהן הולך לייצר לכם יתרון מול המתחרים שלכם. להלן הצעדים החשובים בכל אסטרטגיה שיווקית:
1. ניתוח שוק
אנחנו מתחילים למפות את השוק שלנו, המיפוי צריך לכלול בתוכו: מי המתחרים שלכם ומי הלקוחות הפוטנציאליים מבחינת תחומי עניין, מיקומם הגיאוגרפי, גילאים וכדומה.
לאחר מכן אנו צריכים להבין איזה צורך המוצר ממלא אצלם כאשר הם קונים אותו. אל מול זה אנחנו מכניסים מה יש למתחרים שלכם להציע להם והאם המוצר שלכם יכול לעקוף את המוצר המתחרה על ידי מילוי צרכי הלקוח בדרך טובה יותר.
זה יכול להיות על ידי מחיר שונה, גודל שונה או פונקציות שלא קיימות אצל המתחרים.
בשלב הזה אנחנו נכניס גם שאת שמות המתחרים למילות המפתח שלנו, כך שאם מישהו חיפש אותם, הוא יקבל גם אותנו כאופציה.
2. האסטרטגיה
אנחנו בעצם מחליטים על איזה פלחים בשוק נתמקד, כדאי להתחיל מדברים כמו: מגדר, מיקום, גיל, תחומי עניין וכדומה.
לאחר מכן נחליט איזה ערוצים אנו רוצים להעלות את התוכן שלנו.
מה מתאים לפילוח שבחרתם?
יותר פרסום ברשתות חברתיות או דווקא דרך פרסום של גוגל?
לפי זה נטרגט את הפרסום שלנו אל קהל היעד הנבחר.
3. מדידת התוצאות
בשלב הזה אנחנו בודקים, האם הגענו ליעדים שהצבנו.
כמה כסף הוצאנו לעומת כמה כסף נכנס, האם האסטרטגיה שלנו עבדה.
דרך כלים מדויקים שיש לכל פלטפורמה ניתן לראות ולחשב את כל מה שאנחנו רוצים לבדוק לגבי קמפיין מסוים, ולפי זה נדע לשפר ולערוך את המשך הקמפיין או הקמפיין הבא.
4. שימור לקוחות
עסקים לפעמים נוטים להשקיע יותר ברדיפה אחר לקוחות חדשים מאשר בשימור של לקוחות קיימים.
דווקא הלקוחות הקיימים והמרוצים תורמים על ידי כתיבת המלצות וחוות דעת חיוביות על בית העסק.
CXM- סוכנות שיווק דיגיטלי שתתאים לעסק שלכם.
אז כמו שהבנתם כבר, שיווק דיגיטלי מציע מגוון רחב של אפשרויות פרסום. אצלנו ב-CXM, אנחנו נכוון אתכם אל התוצאה הטובה ביותר בעזרת אסטרטגיה מסודרת לפיה נעבוד יחד. אנחנו עוקבים אחרי כל השינויים הנעשים בפלטפורמות ויודעים לבנות בעזרתם אופטימיזציה למכירות ואת החשיפה של המוצרים שלכם לקהל רחב ואיכותי מבחינת פילוח לפי מה שהכי מתאים לכם.
לקביעת שיחת ייעוץ ליחצו כאן